لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی

همانطور که در مقاله لینک سازی به موضوع لینک سازی خارجی اشاره کردیم و در بخش آموزش سئو به تمام بخش های مورد نیاز جهت سئو سایت پرداختیم در این مقاله نیز قصد داریم توضیحات کامل تری در خصوص آموزش لینک سازی خارجی ارائه نماییم تا بتوانید برای سئو سایت خود عملیات لینک سازی را به نحو عالی انجام دهید.

لینک سازی خارجی چیست؟

لینک سازی خارجی وقتی معنی پیدا می‌کند که از وبسایت خود به یک سایت دیگری لینک می‌دهید و به آن اشاره می‌کنید. به این نوع لینک، لینک سازی خارجی می‌گویند. در واقع وقتی از دامنه وبسایت خود به یک دامنه دیگر لینک می‌دهید، یعنی لینک سازی خارجی انجام داده‌اید. باید بدانید که لینک‌های خارجی به سایر سایت‌ها ارسال می‌شود. چیزی که بسیاری از مردم متوجه نیستند این است که این لینک‌های خارجی می‌تواند بر SEO و رتبه سایت شما تأثیر بسیار مثبتی بگذارد. در واقع لینک خارجی یکی از بخش‌های مهم سئو است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

لینک سازی خارجی برای رسیدن به رتبه‌های بالای نتایج جستجو بسیار تاثیر گذار است و برای هر وب سایت و فروشگاه اینترنتی الزامی است تا از وب سایت‌های دیگر اعتبار دریافت کنند. ❤️

اهمیت لینک های خارجی در سئو

محتوای باکیفیت علاوه بر ایندکس شدن بهتر توسط موتورهای جستجو، بیشتر نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا اطلاعات مهمی را در اختیار عموم و مخاطبان آن قرار می‌دهد. بنابراین این باید اصل رویکرد شما باشد. با این حال، با توجه به تأثیر قابل توجه بک لینک‌ها بر عملکرد وبسایت در نتایج جستجو، ارزش امتحان کردن روش‌های مختلف را دارد.

در گزارش SEO Trends 2020، لاریسا لاکردا، سردبیر وبلاگ محتوای راک در برزیل، در جهت اهمیت عمل لینک سازی را گفت: در Rock Content، تلاش برای به دست آوردن لینک‌ سازی خارجی مستمر است و سال‌هاست که به ما کمک می‌کند تا اولین موقعیت را برای کلمات کلیدی استراتژیک و بسیار رقابتی حفظ کنیم.

همچنین برخی از آزمایشات انجام شده توسط Moz در مقاله External links نشان می‌دهد که لینک‌های خارجی  در domain authority بسیار موثر هستند.

چه زمانی لینک های خارجی ضروری هستند؟

اگر می‌خواهید که مخاطب محصول شما، محتوایی را که در وبسایت خود بازگذاری می‌کنید، پیدا کند و از آن لذت ببرد، باید بدانید که نباید از هیچ تلاشی دریغ نکنید و تجربه کاربری صفحات خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. از این نظر، ما به چهار موقعیت می‌رسیم که در آن‌ها استفاده از لینک‌های خارجی ضروری است.

1. وقتی وبلاگ شما در زمینه ی خاصی، متخصص نیست.

همان طور که می‌دانید، اینترنت یک محیط باز است و هیچ راهی برای جلوگیری از جستجوی افراد در آن وجود ندارد. به همان اندازه که وبلاگ شما اطلاعات زیادی را ارائه می‌دهد، مطمئناً برخی از مسائل وجود دارد که ممکن است مربوط به محتوای شما باشد اما دقیقاً تخصص کسب و کار شما نیست. در چنین مواردی، اگر ایجاد رابطه اعتماد با مخاطبان برای شما مهم است، باید به وبسایت‌های دیگری که در آن موضوع متخصص هستند، لینک خارجی دهید و لینک سازی خارجی انجام دهید.

2. وقتی داده ها و استدلال ها را نقل می کنید.

این مورد احتمالاً یکی از مواردی است که نادیده گرفته می‌شود. ما در زمانی هستیم که با اخبار جعلی زیاد روبه‌رو می‌شویم و اطلاع از منبع داده‌ها، نقل‌قول‌ها و اخبار اصولا از اهمیت بیشتری برخوردار نبوده‌است. وقتی در حال تلاش برای ارائه تجربه بهتر کاربر در وبسایت هستید، توصیه می‌شود لینک خارجی به محتوای اصلی، اعم از تحقیقات علمی یا خبری بدهید.

با انجام این کار، علاوه بر شفافیت بیشتر اطلاعات ذکر شده، از اثبات شایعات (رویدادها و تحقیقاتی که آدرس منبع آن‌ها هرگز ذکر نشده‌است)، جلوگیری می‌کنید.

3. وقتی سایت شما از محتوای شخص ثالث استفاده می کند.

استفاده از تصاویر یا فیلم‌های صفحات دیگر در محتوای شما هیچ مشکلی ندارد، مادامی که این مطالب توسط نویسندگان آن در دسترس عموم قرار گرفته باشد و شما اعتبار لازم را برای آن قائل شده باشید که این می‌تواند لینک خارجی به صفحه‌ای باشد که محتوای اصلی در آن منتشر شده‌است. اما به هر حال استفاده به صورت خلاصه‌ از پست‌های دیگر، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

چون وقتی بیش از حد از صفحات دیگران مطالب را به صورت طولانی یا زیاد منتشر کنید، می‌تواند از نظر موتورهای جستجو به عنوان سرقت ادبی مورد تخلف قرار گیرد.

4. وقتی می خواهید توجه رقیب بالقوه را جلب کنید.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال می‌توانند لینک‌های خارجی را به راحتی ردیابی کنند. به این ترتیب، همانطور که در گذشته از پینگ بک‌ها استفاده میشد، از لینک‌های خارجی می‌توان برای نشان دادن این که شرکت شما از چه شرکت یا محتوایی پشتیبانی می‌کند و مایل است آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد، استفاده کنید. نتایج بررسی بک لینک‌ها می‌تواند قابل توجه باشد. به هر حال با این کار ضمن استناد به وبسایت‌های دیگر، آنها را تشویق می‌کنید تا همین کار را انجام دهند.

البته به یاد داشته باشید که نباید این کار را بیش از حد انجام دهید. اگر وبسایتی لینکی که به آن وبسایت داده‌اید را مناسب نداند، ممکن ممکن است آن را رد کند، بنابراین سعی کنید با ایجاد لینک سازی خارجی مربوطه، توجه آن‌ها را جلب کنید.

لینک سازی خارجی و بک لینک ها
تاثیر لینک سازی خارجی در سئو

روش صحیح استفاده از لینک های خارجی چیست؟

به صورت کلی پارامترهایی وجود دارند که بر “وزن” لینک‌های خارجی در SEO تأثیر می‌گذارند و شامل موارد زیر می‌باشد:

اعتبار وب سایت

لینک از یک سایت مهم و پربازدید ممکن است بیشتر از چندین لینک از سایت‌های کوچک‌تر ارزش داشته باشد.

تعداد لینک ها

تعداد لینک‌ سازی خارجی مهم است اما ارزش آن‌ها از نظر مورد قبلی نسبی است.

انسجام محتوا

لینک‌ها بین سایت‌هایی با موضوعات بسیار متفاوت در نظر گرفته نمی‌شود. هنگامی که این عمل مکرر است، آن‌ها می‌توانند دامنه‌ها را برای تمرین احتمالی کلاه سیاه جریمه کنند.

انکر تکست

متن قابل کلیک لینک‌ها نیز باید با مقصد شما سازگار باشد، زیرا انکر تکست درست می‌تواند باعث درک گوگل شود و به تاثیر مثبتی به روی سایت بگذارد.

این مقاله هم جذابه:  لینک سازی چیست؟ و چه تاثیری در نتایج سایت ما دارد؟

هرزنامه

لینک‌ سازی خارجی در نظرات و خدمات ثبت‌ نام خودکار معمولا بی‌ربط هستند و می‌توانند باعث ایجاد اسپم شوند.

این نکته را به یاد داشته باشید که از لینک‌های خود به طور طبیعی استفاده کنید، بنابراین باید از تکرارهای غیر ضروری و درج اجباری اجتناب شود. لینک‌ها و متن‌های خود را با در نظر گرفتن تجربه کاربر از صفحه موردنظر تغییر دهید.

چگونه لینک های خارجی خود را مدیریت کنیم؟

چندین ابزار برای شناسایی و مدیریت پیوندهای خارجی وجود دارد که مهم‌ترین آن گوگل آنالیتیکس است.

Google Analytics مجموعه‌ای از عملکردها را برای کمک به ما در بهینه‌سازی لینک‌های وبسایت ارائه می‌دهد، از جمله امکان فهرست بندی و پیگیری تمام لینک سازی خارجی. پس از افزودن تگ Google Analytics به وب سایت خود، همه کلیک‌هایی که بر روی لینک‌های خارجی شما انجام شده باشد، در گزارش رویداد شما فهرست می‌شود.

مزایای لینک های خارجی

کیفیت و کمیت لینک‌های خارجی اهمیت دارد. افزودن پیوندهای معتبر و آموزنده یک وبسایت با کیفیت بالا به صفحات شما، باعث بهبود اعتبار وبسایت شما می‌شوند، در حالی که افزودن پیوندهای بی کیفیت و اسپم به سایت شما آسیب می‌رساند.

پیوند به وبسایت‌های خارجی تا زمانی که محتوای مربوطه را از سایت‌های معتبر به آن‌ها پیوند می‌دهید، به صفحه شما آسیب نمی‌رساند. این در حالی است که پیوند خارجی اگر به صفحات محبوب و مرتبط که دارای رتبه بالا و مربوط به محتوای صفحه وب شما هستند مرتبط باشد، ارزشمندتر است.

هرگاه به سایت دیگری لینک دهید، آن سایت مشاهده می‌کند که به آن‌ها لینک داده‌اید. سپس، آن‌ها احتمالاً با لینک دادن به سایت شما در محتوای خود، لطف شما را جبران می‌کنند. فراموش نکنید که لینک سازی خارجی یک راه عالی برای برقراری ارتباط، ایجاد ارتباط در دنیای محتوا و بازاریابی دیجیتال است.

این نوع لینک خارجی یک منبع عالی ترافیک رایگان برای وبسایت شما است و همانطور که ذکر شد، عنصری اساسی در الگوریتم موتور جستجوی گوگل است.

آموزش لینک سازی خارجی

تا اینجا کمی با لینک سازی خارجی آشنا شدید و در ادامه قصد داریم به آموزش لینک سازی خارجی بپردازیم تا به صورت کامل برای سایت یا فروشگاه اینترنتی خود لینک سازی خارجی را به صورت کامل انجام دهید.

لینک‌های NoFollow و Follow

اگر سایتی نگران استفاده بیش از حد از لینک‌های خارجی است و قصد دارد تا از مجازات گوگل جلوگیری کند، از این روش به عنوان بخشی از استراتژی SEO استفاده می‌کند. این روش معمولی برای سایت‌های معتبر استفاده می‌شود که تمایل دارند لینک‌های خارجی زیادی در سایت خود داشته باشند. نکته این است که نباید از nofollow برای لینک‌های داخلی استفاده کنید.

از سوی دیگر، لینک‌های خارجی به موتور جستجو گوگل می‌گویند که لینک و سایت مربوطه را دنبال کنند و بحثی را ایجاد کند که به آن “link juice” می‌گویند. link juice اصطلاحی است که به اقتدار یک صفحه بر اساس تعداد لینک‌هایی که به آن مربوط می‌شود، اشاره می کند.

لینک سازی و سئوی وبسایت

سئو مبحث بسیار پیچیده‌ای است و باید برای رسیدن به لینک اول نموادر موتور جستجوی گوگل، تمام موارد را به درستی رعایت کنید. یکی از این موارد مهم بحث لینک سازی و به خصوص لینک سازی خارجی است. اهمیت این موضوع را در رسیدن وبسایت خود به صفحات اول گوگل جدی بگیرید. بسیاری از رقبای شما از مهم بودن این مورد، آگاه نیستند و شما می‌توانید با آگاهی از روش‌های لینک خارجی، جلوتر از آن‌ها حرکت کنید و در رتبه نخست صفحه اول گوگل باشید.

پیوندهای داخلی و خارجی جزء مهمی از یک استراتژی SEO قوی هستند و به افزایش قدرت رتبه‌بندی سئو وبسایت شما کمک می‌کنند. تسلط بر این فرآیند بهینه سازی ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد، اما مطمئن باشید که تلاش شما ارزش خواهد داشت. در واقع شما با لینک‌ سازی بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش داده و رتبه سایت خود را در صفحه نتایج موتورهای جستجو ارتقا می‌دهید.

لینک سازی خارجی و بک لینک ها
اهمیت لینک سازی خارجی در سئو

لینک سازی خارجی؛ یک امر ضروری

همچنین توجه به این نکته ضروری است که ایجاد محتوای باکیفیت باعث می‌شود که مردم بخواهند مطالب شما را در سایت‌ خود و شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر منتشر کنند و به شما لینک بدهند. همان طور که تا الان متوجه شدید این موضوع برای موتورهای جستجو گوگل ارزش زیادی دارد.

وبسایت شما باید مرکز اطلاعات کسب و کار شما باشد، اما سایر پلتفرم‌های دیجیتالی خود را فراموش نکنید. آن‌ها باید با محتوا و ظاهر وبسایت شما سازگار و منسجم باشند. به این ترتیب، نه تنها قدرت خود را به صورت آنلاین ارتقا می‌دهید و باعث افزایش پیدا شدن سایت خود می‌شوید، بلکه با لینک سازی خارجی چندین منبع خروجی را برای لینک‌دهی سایر سایت‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهید.

زمان لینک سازی خارجی بعد از ساخت سایت فروشگاهی

بعد از اینکه اقدام به ساخت سایت فروشگاهی نمودید میبایست لینک سازی های خارجی از سایت های معتبری دریافت کنید تا بتوانید در برندسازی فروشگاه اینترنتی خود زودتر به نتیجه برسید. یکی از اقدامات بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی لینک سازی خارجی میباشد که اصولا بعد از 3 ماه فعالیت میتوانید شروع به لینک سازی خارجی نمایید.

25 فاکتور سئو بک لینک در سایت

این بخش از لینک سازی یکی از کاملترین چک لیست بک لینک میباشد و در صورتیکه طبق این 25 مورد در لینک سازی های خود استفاده کنید دیگر هیچ نگرانی نخواهید و قطعا بهترین بازدهی را برای شما خواهد داشت.

در صورتیکه هر بخش از این 25 فاکتور سئو بک لینک را کامل متوجه نشدید میتوانید در بخش نظرات سوالات خود را مطرح نمایید تا بتوانیم بهتر راهنماییتان بکنیم.

  1. عمر دامنه لینک دهنده
  2. تعداد دامنه های لینک دهنده
  3. تعداد صفحات لینک دهنده (کمتر از مورد قبل)
  4. انکرتکست لینک ها (کلمه ای که لینک می شود)
  5. متن جایگزین تصاویری که لینک می شوند.
  6. آتوریتی صفحه لینک دهنده
  7. ارزش بالای دریافت لینک از رقیب
  8. لینک تبلیغات اصولا باید نوفالو باشد.
  9. ارزش بالای دریافت لینک از صفحه اصلی
  10. تنوع در دریافت لینک (سایتی که فقط بک لینک از کامنت ها دریفات میکند مشکوک است.)
  11. لینک موجود در متن اصلی صفحه وزن بیشتری نسبت به لینک های سایدبار و فوتر دارد.
  12. عنوان لینک (تاثیر کم)
  13. دریافت لینک از پسوند دامنه یک کشور برای سئو سایت در آن کشور موثر است. مثلا ir.
  14. لینک ابتدای صفحه سنگین تر از لینک انتها میباشد.
  15. مرتبط بودن سایت لینک دهنده بسیار مهم است.
  16. مرتبط بودن صفحه لینک دهنده هم تاثیر دارد.
  17. وجود کلمه کلیدی در عنوان صفحه لینک دهنده
  18. تعداد کلمات موجود در صفحه لینک دهنده
  19. کلمات اطراف لینک در نظر گرفته می شود
  20. دریافت لینک از سایت های برند بسیار تاثیر گذار
  21. دریافت لینک از سایت های آتوریتی بالا (در این مورد اشاره به آتوریتی سایت میباشد نه صفحه)
  22. بک لینک از دامنه اصلی با بک لینک از ساب دامین از دید گوگل متفاوت است بخصوص در موارد خاص
  23. تعداد لینک خروجی صفحه ای که لینک می دهد.
  24. ارزش کمتر برای بک لینک های فرومی
  25. کیفیت و ارزش محتوای صفحه لینک دهنده

دریافت بک لینک رایگان از وبلاگ ها

یکسری وبلاگ‌هایی هستند که به صورتیگان میتوان بک لینک رایگان از آنها دریافت کرد در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین وبلاگ هایی که برای ساخت بک لینک رایگان مورد استفاده قرار میگیرید را مورد بررسی قرار دهید:

  1. blogix.ir
  2. blog.ir
  3. blogfa.com
  4. parsiblog.com
  5. blogsky.com
  6. nasrblog.ir
  7. deyblog.ir
  8. allblog.ir
  9. pages10.com
این مقاله هم جذابه:  لینک سازی چیست؟ و چه تاثیری در نتایج سایت ما دارد؟

شما میتوانید به راحتی و به صورت رایگان در این وبلاگ ها ثبت نام کنید وبلاگ خود را بسازید و مقالاتی را منتشر نمایید. در زمانیکه وبلاگ خود را ساختید بعد از تولید محتوا برای وبلاگ میبایست کلمات کلیدی خود را لینک کنید به مقاله مربوطه و با استفاده از نام برندتان نیز میتوانید در این وبلاگ ها برندسازی نمایید.

ساخت لینک در وبلاگ ها تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت شما دارد و کمک میکند تا رتبه های کلمات کلیدی شما در گوگل افزایش یابد.

20 سایت برای خرید رپورتاژ آگهی ارزان

در ادامه این مقاله قصد داریم 20 سایت جهت خرید رپورتاژ آگهی ارزان را معرفی کنیم تا بتوانید با ساخت ریپورتاژ آگهی های حرفه ای و ارزان نتایج وب سایت خود را متحول کنید.

رپورتاژ آگهی برای سئو خارجی بسیار تاثیر گذار است و وب سایت شما میتواند چند صفحه جلوتر از سایت های رقبا قرار دهد. فقط کافیست با رپورتاژ نویسی حرفه ای آشنا باشید تا تاثیر بسزایی از رپورتاژ آگهی های ارزان خود دریافت کنید.

  1. سایت آرگا مگ – arga-mag.com قیمت رپورتاژ حدودا” 700 هزار تومان با دامین آتوریتی: 22 و حوزه فعالیت: سلامت و سبک زندگی
  2. سایت مثلث آنلاین – mosalasonline.com قیمت رپورتاژ حدودا” 350 هزار تومان با دامین آتوریتی: 21 و حوزه فعالیت: خبری
  3. سایت همگردی – hamgardi.com قیمت رپورتاژ حدودا” 700 هزار تومان با دامین آتوریتی: 20 و حوزه فعالیت: گردشگری
  4. سایت گسترش نیوز – gostaresh.news قیمت رپورتاژ حدودا” 600 هزار تومان با دامین آتوریتی: 50 و حوزه فعالیت: خبری
  5. سایت اوما – ooma.org قیمت رپورتاژ حدودا” 600 هزار تومان با دامین آتوریتی: 15 و حوزه فعالیت: سلامت و سبک زندگی
  6. سایت سفرزون – safarzon.com قیمت رپورتاژ حدودا” 600 هزار تومان با دامین آتوریتی: 29 و حوزه فعالیت: گردشگری
  7. سایت سلام نو – salameno.com قیمت رپورتاژ حدودا” 450 هزار تومان با دامین آتوریتی: 51 و حوزه فعالیت: خبری
  8. سایت تک فارس – techfars.com قیمت رپورتاژ حدودا” 296 هزار تومان با دامین آتوریتی: 18 و حوزه فعالیت: تکنولوژی و آی تی
  9. سایت فاینداتور – findatour.com قیمت رپورتاژ حدودا” 800 هزار تومان با دامین آتوریتی: 23 و حوزه فعالیت: گردشگری
  10. سایت زیمیلا – zoomila.com قیمت رپورتاژ حدودا” 450 هزار تومان با دامین آتوریتی: 16 و حوزه فعالیت: خبری
  11. سایت اویم شاهانه – evimshahane.com قیمت رپورتاژ حدودا” 280 هزار تومان با دامین آتوریتی: 32 و حوزه فعالیت: تکنولوژی و آی تی
  12. سایت دستی بر ایران – destinationiran.com قیمت رپورتاژ حدودا” 500 هزار تومان با دامین آتوریتی: 76 و حوزه فعالیت: گردشگری
  13. سایت فوت و فن – footofan.com قیمت رپورتاژ حدودا” 550 هزار تومان با دامین آتوریتی: 67 و حوزه فعالیت: گردشگری سلامت
  14. سایت پدال – pedal.ir قیمت رپورتاژ حدودا” 1.500 هزار تومان با دامین آتوریتی: 25 و حوزه فعالیت: خودرو
  15. سایت سیری در ایران – seeiran.ir قیمت رپورتاژ حدودا” 670 هزار تومان با دامین آتوریتی: 28 و حوزه فعالیت: گردشگری
  16. سایت ایرنا – irna.ir قیمت رپورتاژ حدودا” 1.670 هزار تومان با دامین آتوریتی: 73 و حوزه فعالیت: خبری
  17. سایت سوربان – soorban.com قیمت رپورتاژ حدودا” 450 هزار تومان با دامین آتوریتی: 36 و حوزه فعالیت: خبری
  18. سایت دلبرانه – delbaraneh.com قیمت رپورتاژ حدودا” 400 هزار تومان با دامین آتوریتی: 20 و حوزه فعالیت: تفریحی / هنری

برای سفارش رپورتاژ آگهی در این وب سایت ها میتوانید در سایتهایی که خدمات فروش رپورتاژ ارائه میدهند اقدام نمایید.

روش‌های لینک سازی خارجی:

  1. سوشال مدیا
  2. بک لینک کامنتی
  3. بک لینک پروفایلی
  4. لینک سازی از طریق رپورتاژ
  5. لینک سازی از طریق یو جی سی – یعنی سایت‌هایی که محتوای آنها توسط کاربران نوشته میشود. مانند: وب سایت نی نی سایت – مدیوم – پرشین تولز – ردیت – کوئرا – ویرگول و…
  6. بک لینک در فوتر یا سایدبار

لینک سازی خارجی برای ایندکس سریع محتوا

شما میتوانید بعد از انتشار محتوا در وب سایتتان در این سایت‌هایی که در ادامه معرفی میشوند لینک سازی کنید تا سریع‌تر ایندکس شوند و اعتبار بیشتری نیز دریافت کنند:

لینک سازی خارجی از طریق سایت‌های اشتراک گذاری ویدیو

برای اشتراک گذاری ویدیو و قراردادن ویدیو در وب سایتتان میتوانید از سایت‌های واسط استفاده کنید. در ادامه چند وب سایت معروف برای دریافت لینک و اشتراک گذاری ویدیو معرفی میکنیم:

آموزش ساخت بک لینک رایگان - آکادمی شادمان

آموزش ساخت +150 بک لینک رایگان از سایت‌های قوی

4.8/5 - (17 امتیاز)
2 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین

واقعا یکی از کامل ترین مقالات لینک سازی خارجی بود و منابعی که معرفی شده از بهترین منابع برای ساخت لینک به صورت رایگان هستش
ممنون

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...