سئو دسته بندی محصولات فروشگاه اینترنتی - آکادمی شادمان

سئو دسته بندی محصولات فروشگاه اینترنتی

خوب قبل از اینکه بخواهیم این مقاله رو شروع کنیم میخواهیم بریم سراغ سئو یکی از دسته بندی های فروشگاه اینترنتی دیجی کالا تا اول اون رو کامل بررسی کنیم و ببینیم چطور دسته بندی محصولات خود را سئو کرده‌اند. ?

سئو دسته بندی محصولات دیجی کالا

برای شروع و بررسی سئو دسته بندی ما دسته بندی کرم دور چشم رو قصد داریم در این مقاله بررسی کنیم تا شما هم برای سئو دسته بندی محصولات فروشگاه اینترنتی خود بتوانید از این الگو استفاده کنید.

عنوان سئو دسته بندی

اول از همه باید بررسی کنیم عنوان این دسته بندی در نتایج گوگل به چه شکل هست و برای اینکار روی یک فضای خالی از سایت کلیک راست میکنیم و گزینه Inspect Element را انتخاب میکنیم. بعد در همان ابتدا به دنبال بخش <title> مراجعه میکنیم تا وضعیت عنوان را بررسی کنیم که چه عبارتی قرار گرفته است.

سئو دسته بندی محصولات دیجی کالا - آکادمی شادمان

این عبارت دقیقا؛ میشود همان عبارتی که کاربر در نتایج جستجو مشاهده میکند یعنی همان: انواع کرم های سیاهی، ضد چروک و پف دور چشم.

سئو دسته بندی محصولات دیجی کالا - آکادمی شادمان

در صورتی که به عنوان دقت کنید دیجی‌کالا برای این شروع این عنوان از عبارتی که کاربران بیشتر در گوگل جستجو میکنند استفاده کرده است یعنی کرم های سیاهی و بعد از عبارت‌های مرتبط که کاربران جستجو میکنن نیز در عنوان خود استفاده کرده است تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری را داشته باشد.

در بخش meta description نیز عبارت کرم دور چشم را در ابتدای توضیحات قرار داده است تا گوگل بهتر موضوع این دسته بندی را تشخیص دهد و کاربرانی که به دنبال این نوع محصولات هستند را بهتر هدایت کند.

توضیحات دسته بندی محصولات برای سئو

بعد از اینکه این دو بخش را بررسی کردید میرسیم به توضیحات دسته بندی محصولات که اهمیت فوق‌العاده بالایی برای سئو دسته بندی محصولات را دارند. تعداد کلمات دسته بندی محصولات تقریبا حداقل 400 کلمه میباشد که شامل توضیحات برای خرید کرم دور چشم میباشد و همچنین از انواع کرم دور چشم و راهنمای خرید تشکیل شده است و به کاربرانی که به دنبال راهنمایی برای خرید کرم دور چشم میباشند توضیحاتی را ارائه میدهند.

این مقاله هم جذابه:  مشاهده رمز عبور ? ذخیره شده در مرورگر با 3 ترفند ساده

این محتوا برای گوگل بسیار اهمیت دارد چون این محتوا در جهت کمک به انتخاب صحیح کاربران میکند و باعث ارائه ارزش به مخاطب میشود و زمانیکه شما به مخاطبان خود ارزش بدهید قطعا گوگل نیز به فروشگاه اینترنتی شما ارزش بیشتر و جایگاه بالاتری را میدهد.

در توضیحات دسته بندی از کلمات کلیدی مرتبط که ممکن است کاربران جستجو کنند استفاده شده است تا کاربران بیشتری را که قصد خرید این نوع محصولات را دارند جذب نماید.

اما یک نکته مهم در توضیحات دسته بندی محصولات

دیجی کالا برای اینکه عرض این بخش طولانی نشود یک ارتفاع ثابت در نظر گرفته است که فقط چند خط اول را به کاربر نمایش میدهد و برای کاربرانی که قصد مطالعه بیشتر توضیحات را دارند یک دکمه مشاهده بیشتر در نظر گرفته است که باعث بهبود رابط کاربری فروشگاه اینترنتی میشود. همین کار باعث میشود تا کاربرانی که قصد ندارند توضیحات را بخوانند صفحه دسته بندی محصولات را کمتر پیمایش کنند. چون ممکن است برای بعضی از دسته بندی ها ما بخواهیم بیش از 600 کلمه توضیحات بنویسیم و اگر کاربرانی که این بخش را دوست نداشته باشند قطعا باعث نارضایتی آنها میشود.

بهترین جایگاه برای توضیحات دسته بندی محصولات

همانطور که مشاهده میکنید توضیحات دسته بندی محصولات بعد از لیست محصولات قرار داده شده است تا کاربرانی که از طریق گوگل وارد صفحه دسته بندی محصولات میشوند در ابتدا لیست محصولات را مشاهده کنند و بعد در صورتیکه نیاز داشتند به بخش توضیحات محصولات مراجعه کنند.

اما خیلی از کسب و کارها در حال حاضر بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی با ووکامرس این دغدغه را دارند، زمانیکه توضیحات برای دسته بندی محصولات خود قرار میدهند بالای لیست محصولات قرار میگیرد و از پنل مدیریت وردپرس امکان جا به جایی این توضیحات وجود ندارد! اما شما میتوانید با قراردادن یک تکیه کد در فایل functions.php قالب خود این توضیحات دسته بندی محصولات را به انتهای لیست محصولات منتقل نمایید. برای اینکار میتوانید از آموزش انتقال توضیحات دسته بندی محصولات به پایین صفحه در وردپرس استفاده نمایید.

مراحل سئو دسته بندی محصولات - آکادمی شادمان
اقدامات سئو دسته بندی محصولات

لینک سازی داخلی برای بهبود سئو دسته بندی محصولات

یکی دیگر از نکات مهم برای افزایش رتبه کلمات کلیدی دسته بندی‌های محصولات فروشگاه اینترنتی لینک سازی داخلی حرفه‌ای میباشد. برای لینک سازی داخلی شما میبایست از صفحاتی که رتبه خوبی در نتایج جستجو دارند به دسته بندی محصولات خود لینک بدهید.

این مقاله هم جذابه:  لغت نامه و اصطلاحات سئو (لیست نهایی)

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا طی 3 مرحله به دسته بندی محصولات خود لینک میدهد.

  1. لینک سازی داخلی از طریق دیجی کالا مگ
  2. لینک به دسته بندی محصولات از صفحه جزییات محصول
  3. لینک به دسته بندی از منوی اصلی سایت

نکته قابل توجه در لینک سازی داخلی سایت دیجی کالا این است که چون تعداد دسته بندی‌های دیجی کالا و تعداد محصولات زیاد هستند این لینک ها زیاد میشوند و همین امر باعث میشود اعتبار و قدرت دسته بندی محصولات بیشتر شود.

پس هرچه تعداد محصولات یک دسته بندی بیشتر باشد سئو دسته بندی قوی تر میشود!

یکی دیگر از نکات مهم برای افزایش رتبه کلمات کلیدی دسته بندی‌های محصولات فروشگاه اینترنتی لینک سازی داخلی حرفه‌ای میباشد. برای لینک سازی داخلی شما میبایست از صفحاتی که رتبه خوبی در نتایج جستجو دارند به دسته بندی محصولات خود لینک بدهید.

چون هر کدام از این صفحات محصول دارای رتبه و ارزش نزد گوگل هستند و زمانی که از این صفحات به صفحه دسته بندی محصولات لینک داده میشود قدرت سئو دسته بندی‌ها نیز بیشتر میشود.

خوب تا اینجا با نحوه سئو دسته بندی دیجی کالا آشنا شدید و شما نیز میتوانید به همین ترتیب در ابتدا اقدام به سئو سایت فروشگاهی خود نمایید و همینطور به زودی راهکارهای بیشتری را نیز برای بهبود سئو دسته بندی محصولات فروشگاه اینترنتی ارائه خواهیم داد تا با استفاده از این تکنیک ها بتوانید از رقیبانتان پیشی بگیرید.

4.5/5 - (18 امتیاز)
0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...