لندینگ پیج

لندینگ پیج حرفه ‌ای + 12 نکته? طراحی صفحه فرود

لندینگ پیج در واقع ویترین کسب و کار آنلاین است. از طریق این صفحه مشتری یا کاربران با محصولات و خدمات شما آشنا می شوند و به راحتی می توانند به صفحات دیگر رفته و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

ویترین کسب و کار آنلاین

زیبایی، راحتی، سادگی، رابط کاربری خوب و گرافیک کم حجم و محتوای پربیننده و منطبق بر اصول SEO و امکان امتیاز‌ گذاری توسط کاربر از جمله فاکتور‌های مهم در طراحی صفحه فرود استاندارد است که در ادامه بیشتر با آنها آشنا میشوید.

با توجه به این تفاسیر قطعا متوجه اهمیت زیاد این صفحه شده اید. در ادامه با ما همراه باشید تا تمام فاکتور ها و معیارهای اصلی برای ساخت یک لندینگ پیج استاندارد را مورد بررسی قرار دهیم.

در این گفتار، تلاش کردیم نکات مهمی در طراحی لندینگ پیج حرفه‌ای در اختیار شما قرار دهیم. نظرات خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار میتوانید به اشتراک بگذارید.

‌لندینگ پیج چیست؟

(landing page) یا ایندکس (index) با صفحه فرود در واقع نخستین صفحه یک پرتال است که به محض درج نام سایت در مرورگر خود، وارد آن شده و از طریق این صفحه به دیگر صفحات پرتال هدایت می‌شوید. صفحه لندینگ پیج پرتال‌ها نقش بسزایی در ترغیب کاربر برای ورود مجدد به سایت و راهبری آسان و سریع دارد.

صفحه لندینگ گوگل، غول جست‌وجو دنیا را در نظر بگیری که یک صفحه سفید ساده است که در آن، صرفاً لوگو Google و باکس جستجو قرار گرفته است. همین! چیز دیگری وجود ندارد تا نظر کاربر را جذب و تمرکز آن را برای جست‌وجو به هم بزند. طراحی لندینگ پیج نیازمند استراتژی درست و طراحی حرفه‌ای است تا ضریب خروج کاربر از سایت را کاهش و او را به بررسی و مشاهده دیگر صفحات سایت شما ترغیب و تشویق کند.

البته از طرفی، هر صفحه‌ای که به منظور ارتقاء تعامل کاربران با لوگو یا نشان شما طراحی و در اینترنت بارگذاری شود، صفحه فرود است و صرفاً نمی‌توان صفحه نخست یک پرتال را به عنوان این صفحه در نظر گرفت. مثلاً شما صفحه در یک سایت فروشنده کالا و خدمات دارید (مارکت پلیس) که از طریق آن بایستی محصولات خود را به فروش برسانید. هراندازه این صفحه جذاب و کارکردن با آن راحت باشد، شانس معرفی بهتر و بیش‌تر کالا و خدمات شما افزایش یافته و شانس فروش نیز بیش‌تر می‌شود.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

برای سفارش خدمات طراحی سایت و سئو میتوانید از سراسر کشور در هر زمان با ما تماس بگیرید!

شیوه های ورود کاربران به لندینگ پیج:

  • گاهی از طریق معرفی یک لینک به دوستان و آشنایان، آن‌ها به صفحه لندینگ مراجعه می‌کنند.
  • گاهی از طریق به اشتراک‌گذاری آدرس این صفحه در شبکه‌های اجتماعی، کاربر مراجعه می‌کند.
  • گاهی از طریق رپرتاژ آگهی، کاربران وارد سایت شما می‌شوند.
  • گاهی از طریق آگهی‌های تبلیغاتی (بنر)، کاربران وارد این صفحه می‌شوند.
  • گاهی از طریق جست‌وجوی یک کلید واژه در گوگل و پیدا کردن سایت شما، وارد صفحه فرود می‌شوند.
لندینگ پیج حرفه ای
تاثیر لندینگ پیج در فروش

خلاصه همان‌طور که راهکار‌های بسیاری برای ورود کاربر به سایت شما وجود دارد و قصد‌های متفاوتی هم دنبال می‌کند، شما بایستی بهترین طراحی لندینگ پیج را طوری که پاسخگوی نیاز حداکثری باشد تهیه کنید.

معیار های مهم برای داشتن یک لندینگ پیج موفق:

طبق نظر برخی از طراحان وب سایت، وب مستر‌ها، متخصصان طراحی تجربه کاربر (UX) و رابط کاربری (UI) صفحه فرود خوب باید فاکتور‌هایی داشته باشد که در ادامه به برخی از این موارد میپردازیم:

  • یک صفحه لندینگ خوب بایستی ساده باشد، سادگی باشکوه و جذاب را داشته باشد. این درس گوگل است!
  • لندینگ پیج خوب بایستی فوراً هدف و برنامه سایت و استراتژی تبلیغاتی شما را بیان کند. مثل اینستاگرام!
  • طراحی خوب باید محتوای متقاعد‌کننده داشته و تولید محتوای پربیننده براساس KEY WORD هایپر جست‌وجوی کاربران ارائه کند تا پاسخ گوی نیاز‌های اطلاعاتی کاربر باشد. مهارت‌های SEO فراموش نشود.
  • لندینگ پیج خوب بایستی رابطه خوبی با کاربر داشته باشد تا او را در بررسی محتوای سایت و ورود به صفحات دیگر گیج نکند. مملو از بنر‌های رنگی استاتیک و داینامیک نباشد تا ذهن و چشم مخاطب را خسته نکند.
  • در صفحه لندینگ حرفه‌ای، بایستی به 2 لینک مهم یعنی ارتباط با ما و درباره ما، دسترسی داشت. این لینک‌ها یا پایین صفحه یا بالای صفحه در دسترس کاربران باشد.
معیارهای مهم لندینگ پیج
صفحه لندینگ خوب بایستی ساده باشد

نکاتی درباره ساختار لندینگ پیج:

  • صفحه لندینگ خوب همیشه تصاویری باکیفیت بالا دارد.
  • صفحه فرود خوب با مرورگر‌های مختلف و سیستم عامل‌های گوناگون تست می‌شود و خطا‌های آن بر طرف می‌شود.
  • طراحی لندینگ پیج‌هایی که به کاربران داده‌های مورد نیاز آن‌ها را به صورت طبقه‌بندی شده ارائه می‌دهند، جذابیت زیادی داشته و مدت زمانی که کاربر روی آن‌ها می‌چرخد زیاد است و نرخ پرش کاهش می‌یابد.
  • قرار دادن ویدئو‌های کم حجم باکیفیت زیرنویس دار چند زبانه در صفحات فرود، اقدامی فرصت آفرین در حوزه بازاریابی ربایشی است که تولید‌کنندگان محتوا در حوزه دیجیتال مارکتینگ به آن توجه دارند.
  • خوانایی متن عدم غلط املایی و نگارش روان و جذاب و امیدبخش در بررسی بهتر محتوای این صفحه به کاربران کمک خواهد کرد.
  • گاهی پاسخ به سؤالات کاربران از طریق بخش کامنت در انتهای یک گفتار می‌تواند وی را در بررسی بیش‌تر مطالب این صفحه یاری کند و او را به بوک مارک کردن صفحه ترغیب کند تا دوباره راحت‌تر به آن مراجعه کند.

نکات تکمیلی

  • دکمه‌هایی که در طراحی استفاده می‌کنید جذاب باشد تا کاربر را به کلیک روی آن ترغیب کند.
  • رنگ فونت و اندازه آن‌ها به خوبی و با نظر گرافیست حرفه‌ای در نظر گرفته شود. به کنتراست رنگ و رنگ اصلی سایت خود توجه کنید.
  • حتماً دقت کنید که طراحی لندینگ به گونه‌ای باشد که وقتی کاربران با دستگاه‌های موبایل گوناگون به سایت مراجعه می‌کنند، به راحتی بتوانند محتوا را مشاهده کنند، لینک‌ها، متن‌ها و تصاویر بی‌نظم و درهم برهم نشود. اکثر کاربران ایران از طریق گوشی تلفن همراه به مرور صفحات سایت‌ها مشغول هستند.
  • اعصاب کاربران را با پاپ آپ در لندینگ پیج خرد نکنید! بر خلاف باور برخی از وب مستر‌ها، اولین چیزی که پس از ورود کاربر در صفحه فرود بسته می‌شود همین پاپ آپ است.
  • ریتارگتینگ (RETARGETING) و اصول دیجیتال مارکتینگ را در طراحی این صفحه فراموش نکنید.
  • برای بهینه‌سازی صفحه لندینگ خود همیشه از نظرات گرافیست حرفه‌ای و طراحان وب توانمند استفاده کنید. نظرات مسئول سئو نیز برای بهینه‌سازی صفحات پرتال برای موتور‌های جست‌وجو و کسب جایگاه در گوگل اهمیت دارد.

تاثیر کمپین دیجیتال بر لندینگ پیج

یکی از عوامل موفقیت در راه‌اندازی یک کمپین دیجیتال طراحی لندینگ پیج خوب است. اگر این صفحه استاندارد نباشد نرخ تبدیل مناسبی نخواهد داشت و درنتیجه مشتریان خود را از دست می‌دهید. شما وارد یک دنیای رقابتی شده اید و باید تمام توانتان را برای سبقت گیری از رقیبان خود بکار بگیرید.

این مقاله هم جذابه:  مراحل طراحی سایت با 6 گام اولیه

اگر فروشنده کالا و خدمات به ریال هستید بایستی کاربر به راحتی و بدون روبرو شدن با ساختار هایی مبهم بتواند به صفحه پرداخت و سفارش محصول مراجعه کند. این هنر طراحی رابط کاربری حرفه‌ای است.

نمونه لندینگ پیج
لنیدنگ پیج خام

به لندینگ پیج خود توجه ویژه ای داشته باشید

برای طراحی سایت و راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی خود و ورود به دنیای جذاب استارتاپ و کارآفرینی دیجیتالی، آکادمی شادمان آمادگی دارد تا شما را در این مسیر پرفراز و نشیب همراهی کند تا بتوانید با استمرار و بکارگیری روش های اصولی، سهم خود را از این بازار وسیع بدست آوردید. در صورت تمایل به دریافت مشاوره تخصصی در زمینه طراحی لندینگ پیج میتوانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما در ارتباط باشید.

همچین اگر نظر و دیدگاهی درباره راه‌اندازی سایت یا تجربه طراحی صفحه فرود دارید لطفا از طریق بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (3 امتیاز)
0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...