مزیت های ساخت فروشگاه اینترنتی

مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی

امروز دنیای اینترنت بیش از قبل در حال گسترش است. در نتیجه بستر بسیار مناسبی برای ایجاد کسب و کار‌های اینترنتی فراهم شده است تا افراد بتوانند به راحتی از طریق روش‌های مختلف به درآمد برسند.

یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین شیوه‌های شروع یک کسب و کار اینترنتی، راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. فروشگاه اینترنتی مناسب برای فروش انواع کالا‌ها است که تا به امروز برای متقاضیان و مشتریان اینترنتی نیز جذاب و کارآمد بوده است.

مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مزیت‌های بسیار زیادی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این ویژگی‌ها بپردازیم. شاید در وهله اول فکر کنید که راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی کار بسیار سخت و تخصصی است. ولی خوشبختانه باید به شما بگوییم که امروزه می‌توانید با کمترین امکانات، یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید و به درآمد برسید. برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، ابزار‌ها و سیستم‌های مدیریت محتوایی زیادی وجود دارد.

به وسیله این ابزار‌ها و سیستم‌ها می‌توانید به راحتی و بدون دانش قبلی، طراحی و توسعه فروشگاه اینترنتی خود را انجام دهید. در این مقاله می‌خواهیم به مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی، معرفی ابزار‌ها و سیستم‌های مدیریت محتوا و همچنین نحوه به درآمد رسیدن بپردازیم.

 با ما همراه باشید …

مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی
مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی نسب به فروشگاه فیزیکی

صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها:

بی‌شک یکی از مهمترین مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها است. برای فروش کالا‌ها و خدمات خود، راه برای شما بسیار هموار است. چرا که نیازی نیست حتماً کالا‌های حوزه فروش خود را خریداری نمایید و آن‌ها را به فروش برسانید. شما عزیزان می‌توانید به راحتی و بدون خرید فیزیکی، تصاویر و اطلاعات مربوط به هر محصول را در فروشگاه خود بارگذاری کنید تا به فروش برسند.

مشتریانی که در فروشگاه اینترنتی شما ثبت سفارش انجام دهند، در واقع متقاضی کالایی هستند که در فروشگاه شما درج شده است. در نهایت شما به عنوان مدیر این فروشگاه می‌توانید با تولیدکنندگان یا مراکزی قرارداد ببندید و مستقیماً کالا‌ها را از طرف قرارداد به مشتریان خود عرضه کنید.

همچنین دیگر نیازی نیست تا به صورت فیزیکی مغازه‌ای را اجاره یا خریداری کنید و در آن مشغول فعالیت شوید. این فروشگاه اینترنتی دقیقا حکم یک مغازه بزرگ را برای شما دارد که می‌توانید از طریق آن، تمامی امور مربوط به خرید و فروش را انجام دهید. پی قاعدتاً از پرداخت اجاره‌های ماهانه، مالیات‌های سنگین وجود سرمایه اولیه زیاد معاف می‌شوید.

با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، هم در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده‌اید و هم سود بیشتری نسیبتان خواهد شد.

تنوع بالای محصولات:

طبیعتاً راه‌اندازی فروشگاه حقیقی مستلزم وجود سرمایه اولیه بسیار زیادی برای خرید محصولات متفاوت است. پس شما نسبت به سرمایه اولیه خود، توان خرید محصولات مختلفی را دارید. ولی فروشگاه اینترنتی از این قاعده مستثنا است. زیرا علاوه بر آنکه بدون خرید محصول می‌توانید آن را به فروش برسانید، دستتان برای درج و اضافه کردن کالا‌های متنوع در حجم بسیار بالا در فروشگاه اینترنتی خودتان باز است.

در نتیجه می‌توانید کالا‌های متنوع‌تری را به فروشگاه خود اضافه کنید. در نتیجه مشتریان شما راحت‌تر می‌توانند به انواع کالا‌های مورد نظر خود دسترسی داشته و بهترین انتخاب را مطابق با سلیقه و میل خود داشته باشند.

دسترسی آسان به سیستم مدیریتی:

یکی دیگر از مهمترین مزیت های راه اندازی فروشگاه اینترنتی، دسترسی آسان به آن است. دسترسی آسان به معنی این است که شما می‌توانید در هر زمانی تنها با اتصال به اینترنت، به سیستم مدیریتی فروشگاه خود متصل شوید و امور نظر خود را به راحتی انجام دهید.

در نتیجه شما محدود به زمان و مکان نیستید و با در اختیار داشتن اینترنت می‌توانید بر روی لپ تاپ، کامپیوتر و یا حتی گوشی خود، تمامی فعالیت‌ها و امور مدیریت فروشگاه خود را به دست بگیرید.

می‌توانید به هر شیوه‌ای که می‌خواهید فروشگاه خود را مدیریت کنید و کالا‌هایی به آن اضافه یا از آن حذف کنید. می‌توانید تعداد سفارش‌های ثبت شده توسط مشتریان را مشاهده کنید و آن‌ها را آماده ارسال کنید. همچنین مشاهده گردش مالی فروشگاه، میزان سود و فروش، موجودی انواع محصولات و مواردی از این قبیل نیز به راحتی قابل مشاهده هستند.

تنوع محصولات در فروشگاه اینترنتی
راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروش انواع مختلف محصول

با وجود یک فروشگاه اینترنتی، دیگر دغدغه‌ای از بابت حضور فیزیکی و رفت و آمد‌های متعدد به منظور مدیریت فروشگاه خود را نخواهید داشت.

سود آوری زیاد:

شاید باورش برایتان سخت باشد، ولی این یک حقیقت است که میزان فروش و سودآوری یک فروشگاه اینترنتی از یک فروشگاه حقیقی بسیار بیشتر است. در صورتی که شما عزیزان فعالیت‌های مستمر داشته باشید و به صورت اصولی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود را انجام داده باشید، قطعاً شاهد فروش چشمگیر و بسیار زیادی خواهید بود.

این مقاله هم جذابه:  6 ایده تولید محتوا

شما عزیزان می‌توانید با کمترین هزینه، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید و با تبلیغ مستمر آن، فروش موفق و دائمی داشته باشید. البته رسیدن به یک فروش موفق و مناسب مستلزم وجود مهارت‌هایی در این زمینه است. بازاریابی محتوا یکی از این مهارت‌ها است که به منظور ارتقاع و توسعه کسب و کار‌های اینترنتی راه‌اندازی شده است. در ادامه بیشتر با این مبحث آشنا می‌شوید.

در نتیجه با وجود عدم نیاز به پرداخت هزینه‌هایی مانند اجاره مغازه، خرید اولیه کالا‌ها، عدم نیاز به پرداخت مالیات‌های سنگین و… سود بسیار بیشتری نصیب شما خواهد شد. می‌توانید بدون واسطه و مواجه با دردسر‌های متعدد، به راحتی کالا‌های مورد نظر خود را به فروش برسانید و به درآمد‌های بسیار بالایی دست پیدا کنید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

برای سفارش خدمات طراحی سایت و سئو میتوانید از سراسر کشور در هر زمان با ما تماس بگیرید!

Cms‌های ساخت فروشگاه اینترنتی:

تا اینجا با مزیت‌ها و ویژگی های راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی آشنا شدیم، حال وقت آن است که بیشتر با سیستم‌های مدیریت محتوا نیز آشنا شوید. به طور کلی سیستم‌های مدیریت محتوا یا cms در واقع بستر‌های اینترنتی برای راه‌اندازی انواع وبسایت‌ها هستند.

این سیستم‌های مدیریت محتوایی امکانات زیاد و ویژه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید به وسیله آن‌ها طبق سلیقه و سطح نیاز خود، به آسانی انواع وب سایت‌ها از جمله فروشگاه اینترنتی را راه‌اندازی کنید.

محتوا
cms های مدیریت وبسایت

سیستم‌های مدیریت محتوای تحت وب، در سبک‌ها و انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

وردپرس:

بی‌شک وردپرس یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان است که تا امروز کاربران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. وردپرس در واقع یک پنل مدیریتی مجازی است که دارای امکانات متعددی می‌باشد. وردپرس پنلی است که وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما بر روی آن راه‌اندازی می‌شود. از این طریق می‌توانید مدیریت و طراحی‌های مد نظر خود را بر روی وب‌سایت اعمال کنید.

از طریق وردپرس می‌توانید یک سیستم مدیریت مالی را به فروشگاه خود اضافه کنید و انواع محصولات مورد نظر خود را داخل فروشگاه درج کنید، میزان فروش و موجودی هر محصول را استعلام کنید، درگاه‌های پرداخت و شیوه حمل و نقل را انتخاب کنید و به طور کلی مدیریت فروشگاه خود را به دست بگیرید.

Wordpress plugins
وردپرس

وردپرس دارای افزونه‌های زیادی است که برخی از آن‌ها رایگان و برخی پولی هستند. شما عزیزان می‌توانید بر حسب نیاز و زمینه فعالیتی فروشگاه خود این افزونه‌ها را بر روی وردپرس راه‌اندازی کنید تا بتوانید امور مورد نظر خود را به راحت‌ترین شکل انجام دهید.

برخی افزونه‌ها برای طراحی ظاهر فروشگاه اینترنتی، برخی برای انجام امور فنی و تحت وب و برخی برای تولید محتوا مناسب می‌باشند. در بین انبوهی از افزونه‌ها شما می‌توانید آیتم‌های مناسب خود را انتخاب کنید و با چند کلیک ساده از امکانات آن‌ها بهره‌مند شوید.

به وسیله وردپرس می‌توانید اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی را صفر تا صد نمایید و به صورت کامل آن را راه‌اندازی کنید و برای شروع فعالیت آنلاین خود آماده کنید.

این مقاله هم جذابه:  انتقال توضیحات دسته بندی محصولات به پایین صفحه در وردپرس?

جالب است بدانید حدود ۷۵ میلیون وب سایت در سراسر جهان به وسیله وردپرس ساخته شده‌اند. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توانیم به وبلاگ ماکروسافت، وبلاگ سی پنل و سونی میوزیک اشاره کنیم.

البته ممکن است نگرانی‌هایی از بابت سخت بودن کار با وردپرس داشته باشید. ولی باید به شما بگوییم که کار کردن با پلتفرم به وردپرس بسیار آسان بوده و رابط کاربری آن به گونه‌ای طراحی شده است تمام افراد با هر سطح دانشی بتوانند از آن به بهترین شکل استفاده کنند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به فکر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود هستید، از وردپرس غافل نشوید و کسب اطلاعات و آموزش‌های اولیه، فروشگاه خود را با کمترین هزینه و به راحتی طراحی کنید.

ابزار‌های طراحی فروشگاه اینترنتی:

حال که با ساختار و نحوه عملکرد پلتفرم وردپرس آشنا شدید، در ادامه با ما همراه باشید تا یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های طراحی وب سایت وردپرسی را به شما معرفی کنیم.

المنتور:

بی‌شک المنتور محبوبترین افزونه طراحی وب سایت در سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. اصلی‌ترین دلیل محبوبیت زیاد المنتور، امکانات متنوع و بسیار زیاد آن است. این افزونه دارای المان‌های متنوع و پیشرفت ای در زمینه طراحی وب سایت است. از طریق این افزونه می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را به هر شکل و سبکی که می‌خواهید طراحی کنید.

المنتور
افزونه المنتور قوی ترین افزونه صفحه ساز وردپرس

المنتور به کلی دست شما را از بابت نحوه طراحی باز گذاشته است و می‌توانید از طریق آن یک طراحی دقیق و بی‌نقص را انجام دهید. یکی دیگر از ویژگی‌های تاثیر‌گذار بر محبوبیت بالای المنتور، رابط کاربری بسیار ساده آن در عین پیشرفته بودن است. نحوه کار با المنتور به این صورت می‌باشد که شما المان مد نظر خود را انتخاب کرده و با کشیدن آن بر روی هر بخش از صفحه، آن را بر روی وب سایت ایجاد می‌کنید.

اصلاح رابط کاربری المنتور به صورت drag and drop است. کافیست المان‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را بر روی صفحه بکشید و به صورت دلخواه استایل آن را مشخص کنید.

المنتور قابلیت‌های بیشماری دارد و شما را از وجود هر افزونه و برنامه طراحی وب سایتی بی‌نیاز می‌کند. با المنتور می‌توانید تحت پلتفرم وردپرس، راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود را آسان و به صورت کاملا تخصصی انجام دهید.

قالب آماده برای راه اندازی فروشگاه آنلاین:

یکی دیگر از روش‌های راه‌اندازی فروشگاه آنلاین، استفاده از قالب‌های آماده است. قالب‌های آماده به منظور راحتی هرچه بیشتر کاربران طراحی شده‌اند. این قالب‌ها دارای یک سری صفحات از قبل طراحی شده هستند که شما بر حسب نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و بدون اینکه طراحی انجام دهید، در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری فروشگاه خود را راه‌اندازی کنید.

قالب‌های زیادی برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی وجود دارند. شما می‌توانید بر حسب سلایق و سطح نیاز خود هر یک از آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر وردپرس خریداری کنید.

چطور از طریق فروشگاه آنلاینمان به فروش و سود برسم؟

بی‌شک مهمترین سوال شما این است که چطور به سود و فروش خوب دست پیدا کنید. راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی بسیار آسان است ولی تداوم و استمرار فعالیتی در آن مستلزم وجود مهارت‌ها و تخصص‌های کافی در این زمینه است. به این منظور، از طریق بازاریابی محتوا می‌توانید کسب و کار اینترنتی خود را ارتقا و گسترش دهید. افراد متخصص در زمینه بازاریابی محتوا می‌توانند با به‌کارگیری تکنیک‌های مختلف، تبلیغات مفید و گسترده، تولید محتوای مستمر، مدیریت محصولات فروشگاهی و مواردی از این قبیل فروشگاه اینترنتی شما را به درجه بسیار بالایی برسانند.

Sell Online افزایش فروش آنلاین
بازاریابی محتوا

پیشنهاد می‌کنیم اگر به فکر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی هستید، با مطالعات دقیق و کسب مشاوره‌های تخصصی در خصوص بازاریابی محتوا و همچنین روند فعالیت در یک فروشگاه اینترنتی، به صورت اصولی کسب و کار آنلاین خود را هرچه زودتر راه‌اندازی کنید.

4.8/5 - (9 امتیاز)
0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...