چک لیست اعتماد سازی برای افزایش فروش سایت - آکادمی شادمان

چک لیست اعتماد سازی برای افزایش فروش سایت فروشگاهی

برای افزایش فروش یک سایت فروشگاهی شما میبایست فروشگاهی اینترنتی خود را به یکسری از موارد مجهز کنید تا کاربران با اعتماد بیشتری خرید خود را انجام دهند.

افزایش اعتماد برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در فروش اعتماد میباشد! یعنی اگر کاربر به شما اعتماد نداشته باشد چیزی از شما نمیخرد. بنابراین برای اینکه بتوانید اعتماد کاربران خود را به خودتان بیشتر کنید داشتن یکسری مجوزها و ارائه یکسری ضمانت‌ها میتواند در اعتماد سازی مخاطبان بسیار تاثیرگذار باشد.

در ادامه یکسری موارد که میتواند در اعتماد سازی کاربران تاثیرگذار باشد را ارائه خواهیم نمود تا با استفاده از آنها بتوانید فروش فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید.

1- ظاهر گرافیکی وب سایت

در مرحله اول چیزی که به چشم کاربر میخورد ظاهر گرافیکی وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما میباشد، در صورتیکه چیدمان سایت شما نامرتب باشد و هر المان به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد اعتماد کاربر نسبت به آن سایت کاهش میابد.

مثلا یکی از متداول ترین خطاها برای افرادی که فروشگاه اینترنتی خود را با قالب آماده راه اندازی میکنند این است که تصور میکنند اگر یک قالب فروشگاهی فروش بالایی داشته باشد آن قالب مناسب آنهاست در صورتیکه اگر یک قالب پر فروش باشد و شما تغییری در چیدمان سایت خود انجام ندهید ظاهر وب سایت شما مشابه دیگر وب سایت‌ها میشود و این مورد نیز در اعتماد سازی کاربر بسیار تاثیر گذار است.

قالب دیجی کالا برای ساخت سایت فروشگاهی اصلا پیشنهاد نمیشود! چون 90% افرادی که خرید آنلاین انجام میدهند با این فروشگاه اینترنتی بزرگ آشنا هستند. و اگر فروشگاه اینترنتی با همین المان‌ها راه اندازی شود این تصور را دست میکنند که این سایت قابل اعتماد نیست و از آن خرید نمیکنند.

این مقاله هم جذابه:  تکنیک‌های افزایش اعتماد بازدید کنندگان سایت
ظاهر گرافیکی سایت برای اعتماد سازی ضروری است
ظاهر گرافیکی وب سایتتان نباید دقیقا مشابه دیگر فروشگاه‌های اینترنتی باشد!

2- ایجاد صفحات ضروری در سایت فروشگاهی

داشتن برخی از صفحات در هر نوع وب سایتی ضروری است این صفحات شامل: صفحات درباره ما + تماس با ما میباشد. خیلی از مواقع ممکن است ما بخواهیم از سایتی خرید کنیم اما اگر هیچ اطلاعاتی از آن مجموعه یا فروشگاهی که آن محصول را ارائه میدهد نداشته باشیم اعتماد نمیکنیم. یعنی شما اگر میخواهید از کسی چیزی بخرید قاعدتا اول بررسی میکنید آن شخص کیست و آیا اطلاعات معتبری دارد یا نه پس برای اینکار در فروشگاه اینترنتی میبایست صفحه درباره ما داشته باشید تا کاربر بتوانید اطلاعاتی را درباره شما کسب کند.

میتوانید در صفحه درباره یک دلیل قانع کننده به کاربر بدهید که از شما خرید کند و در صفحه تماس با ما اطلاعات کامل فروشگاه یا مکان فیزیکی که در آن حضور دارید را ثبت نمایید.

3- فوتر یا پایین سایت

در فوتر سایت میتوانید لینک صفحات مهم جهت اعتماد سازی کاربر را قرار دهید، صفحاتی مانند: درباره‌ما، تماس با ما، قوانین و مقررات، سوالات متداول، نحوه ثبت سفارش، نحوه ارسال سفارش، روش‌های پرداخت، فرصت های شغلی و… را میتوانید در یک بخش قرار دهید و بخشی دیگر را به معرفی کوتاهی از فروشگاه خود اختصاص دهید.

حتی میتوانید یک بخش را برای تماس با ما قرار دهید تا کاربر بتواند راحت با شما در ارتباط باشد. شبکه‌های اجتماعی مانند: اینستاگرام، توییتر، آپارات، تلگرام و… را نیز برای دنبال کردن شما در فضای مجازی را نیز قرار دهید تا از این موضوع آگاه شوند که شما در دیگر فضاهای مجازی نیز فعالیت دارید و همیشه در دسترس هستید.

فوتر فروشگاه اینترنتی برای افزایش اعتماد مشتریان
پایین سایت فروشگاهی خود را حرفه‌ای بسازید.

4- تصاویر با کیفیت از محصول

قراردادن تصاویر با کیفیت از محصول در اعتماد سازی کاربران زمان خرید اینترنتی در افزایش فروش سایت فروشگاهی بسیار تاثیرگذار است و اگر محصولات شما دارای عکس بی کیفیت باشند کاربران خیلی سخت میتوانند اعتماد کنند که شما آن محصول را موجود دارید. در حال حاضر دوربین اکثر گوشی‌های موبایل از کیفیت بالایی برخوردار است و کاربران انتظار دارند زمان مشاهده جزییات محصول عکس با کیفیتی را مشاهده کنند و این بهانه که دوربین بی کیفیتی دارید دیگر کارساز نیست و کاربر میداند که شما اگر محصول را موجود داشتید حداقل یک عکس با کیفیت از محصول در سایت قرار میدادید.

این مقاله هم جذابه:  تکنیک Cross-sell و Up-sell برای افزایش فروش سایت فروشگاهی

همچنین قرار دادن چند تصویر از محصول در زاویه‌های مختلف باعث افزایش فروش محصول میشود، چون این حس به کاربر منتقل میکند که محصول را به صورت حضوری دارد بررسی میکند.

5- نماد اعتماد الکترونیکی

اینماد

امروزه همه فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ دارای اینماد میباشند و عموم مردم یکی از موارد مورد نیاز برای ثبت سفارش آنلاین را داشتن اینماد میدانند و در صورتیکه حتی اگه محصول شما ارزانتر از فروشگاه اینترنتی رقبا هم باشد اما برای آن شخص اینماد اولویت داشته باشد ترجیح میدهد آن محصول را گران‌تر بخرد ولی از جای مطمعا خریداری کند.

5/5 - (3 امتیاز)
0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...