سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری چیست + برترین تکنیک‌های 2021

سئو وب سایت‌های اینترنتی به سه صورت سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری انجام می‌شود. هر کدام از این روش‌ها شامل تکنیک‌های مشخصی هستند که برای بهینه ‌سازی موتور‌های جستجو به منظور نمایش بیشتر محتوای یک وب سایت در نتایج جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2

تاثیر سئو کلاه خاکستری در سئوی سایت چیست

همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم، سئو کلاه سفید کاملا قانونی و استاندارد، سئو کلاه سیاه غیرقانونی و مشمول جرایم گوگل است. اما سئو کلاه خاکستری در واقع سبکی میان این دو است. در این مقاله قصد داریم به بررسی جدیدترین و کاربردی‌ترین تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری بپردازیم تا بیشتر با مزایای بسیار زیاد آن‌ها آشنا شوید.  

دلیل اهمیت سئو کلاه خاکستری:  

همانطور که می‌دانید سئو کلاه سفید با وجود اینکه کاملا قانونی و شامل تکنیک‌های استانداردی می‌باشد، ولی بسیار زمان بر است. در این سبک سئو شما باید با صرف زمان و هزینه‌های مشخصی در دراز مدت بازدید‌های سایت خود را افزایش دهید. از سوی دیگر در سئو کلاه سیاه، اگرچه سریع‌تر و راحت‌تر به اهداف می‌رسید، ولی تاثیرات آن کوتاه مدت بوده و در بازه زمانی مشخصی از بین خواهد رفت. علاوه بر آن ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به وب سایت شما وارد شود و دیگر نتوانید به فعالیت‌های خود ادامه دهید.

از این رو سئو کلاه خاکستری روشی معتدل و کارآمد‌تر است. چرا که نه همیشه در راستای قوانین است و نه در خلاف آن. در واقع این سبک سئو اگرچه در برخی شرایط به سمت سئو کلاه سیاه سوق پیدا میکند، ولی هنوز الگوریتم‌های گوگل قابلیت تشخیص دقیق آن را ندارند. پس می‌توانید در راستای قوانین و استاندارد‌های مشخص گوگل و بهره‌ گیری از ترفند‌های بی ‌ضرر، با صرف زمان و هزینه‌های کمتری بازدید و بازدهی سایت خود را افزایش دهید.

اگر تکنیک‌های شاخص کلاه خاکستری به صورت اصولی و معتدل به کار گرفته شوند نه تنها آسیبی به وب سایت وارد نمی‌شود، بلکه به صورت تضمین شده‌ ای بازدهی افزایش می‌یابد.

در نتیجه می‌توانید با صرف مدت زمان کمتری و به صورت کاملا قانونی، وب سایت خود را سئو کرده و نتایج شگفت ‌انگیز آن را مشاهده کنید. 

تکنیک‌های شاخص سئو کلاه خاکستری

تا اینجا به صورت کلی با سئو کلاه خاکستری آشنا شدید. در ادامه قصد داریم شاخص‌ترین ترفند‌های این سبک سئو را مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم.

لینک‌سازی خارجی:

یکی از بهترین روش‌های افزایش بازدید سایت، لینک‌ سازی خارجی است. در واقع لینک‌ها به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم‌بندی می‌شوند. لینک‌های داخلی معمولاً در محتوای وب سایت‌ها به بخش‌های مرتبط دیگر اشاره می‌کنند و از طریق آن‌ها می‌توانید به بخش‌ها و محتواهای دیگر دسترسی داشته باشید.

این مقاله هم جذابه:  سئو کلاه سفید چیست + 12 تکنیک حرفه ای

ولی لینک‌های خارجی که داخل هر وب سایتی گذاشته می‌شوند، مربوط به محتوای خارج از آن وب سایت هستند و معمولاً کاربران را به وب سایت‌های دیگری هدایت می‌کنند. به طور کلی اگر از سایت‌های دیگر لینک خارجی دریافت کند، مورد توجه الگوریتم‌ها و خزندگان گوگل قرار می‌گیرد و محتوای شما، به عنوان یک محتوای معروف و مفید تلقی می‌شود.

خرید بک لینک در سئو کلاه خاکستری

یکی از رایج‌ترین روش‌های سئو کالا خاکستری در لینک ‌سازی خارجی، خرید بک لینک است. بک لینک در واقع شامل لینک‌هایی است که از سوی سایت‌های پربازدید به وب سایت شما داده می‌شود. خرید بک لینک هم بر سئو تاثیر‌ مثبتی دارد و هم باعث افزایش بازدید محتوا‌های وب سایت می‌شود. اگرچه به صورت کلی خرید بک لینک برای سئو توصیه نمی‌شود، اما اگر به صورت اصولی و معتدل خریداری شود تاثیرات بسیار مثبتی به همراه خواهد داشت.

سوشال سیگنال

همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم گوگل علاوه بر فعالیت‌های تحت بستر خود، به میزان فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز توجه زیادی دارد. ولی فعالیت مستمری که موجب افزایش بازدهی صفحات اجتماعی شود، مستلزم صرف زمان و هزینه‌های متفاوتی در بلندمدت است. در نتیجه تمام افراد نمی‌توانند علاوه بر وب سایت خود در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، لینکدین و… فعالیت پررنگی داشته باشند.

به همین منظور در سئو کلاه خاکستری از سوشال سیگنال‌ها کمک می‌گیریم. سوشال سیگنال‌ها در واقع عواملی هستند که باعث افزایش بازدهی صفحات اجتماعی می‌شوند.

به عنوان مثال اگر تحت برند وب سایت خود صفحه‌ای در اینستاگرام راه‌اندازی کرده‌اید و در آن مشغول به فعالیت هستید، می‌توانید از سوشال سیگنال‌هایی مانند خرید فالوور، لایک، ویو، شیر پست و کامنت استفاده کنید.

سوشال سینال در سئوی کلاه خاکستری
نقش سوشال سیگنال در سئو کلاه خاکستری

 با این روش محتوای صفحات اجتماعی شما بیشتر به چشم گوگل می‌آید و به نظر می‌رسد که شما فعالیت پررنگی در این صفحات دارید. در نتیجه میزان بازدهی صفحات شما در شبکه‌های اجتماعی نیز تاثیر بسزایی در افزایش بازدهی سایت اصلی دارد.

پس اگر نمی‌توانید فعالیت مستمر و دائمی در این شبکه‌ها داشته باشید، می‌توانید به صورت موقت و اصولی از سوشال سیگنال‌ها استفاده کنید. لازم به ذکر است که اگر بیش از حد و به صورت بی ‌رویه از سیگنال‌ شبکه های اجتماعی استفاده کنید، در واقع به سمت سئو کلاه سیاه رفته ‌اید و باید منتظر جریمه‌های گوگل باشید.

لینک‌سازی چند‌گره‌ای

یکی دیگر از تکنیک‌های کاربردی در سئو کلاه خاکستری، لینک‌ سازی چند‌گره‌ ای است. تا اینجا متوجه اهمیت بسیار زیاد نشر محتوا شده ‌اید. حالا بگذارید با یک مثال ساده این موضوع را برای شما شرح دهیم.

این مقاله هم جذابه:  سئو دسته بندی محصولات فروشگاه اینترنتی

فرض کنید شما محتوای آموزشی با موضوع روش‌های طراحی سایت در وب سایت خود بارگذاری کرده‌اید. حالا برای افزایش بازدید محتوای خود باید با استفاده از لینک‌های خروجی و به وسیله خرید بک لینک و ریپورتاژ، بیشتر آن را به کاربران و موتور‌های جستجو معرفی کنید.

در لینک‌ سازی چند‌گره‌ ای، شما یک لینک خروجی قوی در اختیار دارید و باید به وسیله لینک‌های خارجی دیگر آن را تقویت کنید. در این روش با استفاده از وبلاگ‌های تحت وب یا خرید بک لینک‌های ارزانتر، می‌توانید لینک خروجی اصلی را تقویت کنید تا بازدید به صورت چند برابر افزایش پیدا کند.

لینک ‌سازی چند‌گره‌ ای یک روش فوق‌العاده برای افزایش بازدهی و بازدید محتوا‌های وب سایت است که اگر به صورت اصولی انجام شود، قطعاً نتایج بسیار خوبی حاصل خواهد شد. همچنین مانند مورد قبل باید به شما بگویم که اگر این روش را در مقیاسی بزرگ و حجم بالایی به کار بگیرید، مشمول جریمه‌های سنگین از جانب گوگل خواهید شد. پس با یک استراتژی دقیق و هدفمند، تلاش کنید تا از طریق این روش وب سایت خود را به بهترین شکل سئو کنید.

ترقیب کاربران به کامنت‌گذاری

در آخر باید به یک روش تاثیر‌گذار در سئو کلاه خاکستری اشاره کنیم. در مبحث سئو تحت وب، کامنت کاربران ارزش بسیار زیادی دارد. پس اگر در بخش ثبت نظرات هر محتوا کامنت‌های بیشتری از جانب کاربران وجود داشته باشد، آن محتوا بیشتر مورد توجه موتور‌های جستجو قرار می‌گیرد و احتمال کسب رتبه‌های بالا در نتایج جستجو بیشتر خواهد شد.

کامنتها در سئو کلاه خاکستری
تاثیر کامنت کاربران در سئوی سایت

در نتیجه همیشه تلاش کنید تا با شیوه‌های مختلف کاربران وب سایت خود را ترغیب کنید تا نظرات خود را ثبت کنند، هر محتوایی که کامنتی برای آن ثبت شود، به عنوان یک محتوای آپدیت شده و به روز در نظر گرفته می‌شود.

میزان تاثیر‌گذاری سئو کلاه خاکستری  

در این مقاله سعی کردیم شاخص‌ترین تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری را به طور کامل مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید. باید بدانید که تمام تکنیک‌ها و روش‌های ذکر شده در این مقاله باید به صورت کاملا اصولی و تخصصی مورد استفاده قرار بگیرند تا نتایج مثبتی برای وب سایت داشته باشند. در نتیجه باید تمام تلاش خود را بکنید تا با بررسی دقیق‌تر و استفاده از افراد متخصص در این زمینه، وب سایت خود را در مدت زمان مشخصی سئو کنید تا میزان بازدهی را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید.   

در صورت تمایل می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سئو کلاه خاکستری،از مشاوره تخصصی سئو آکادمی شادمان بهره‌ مند شوید.  

post
0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...