سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید چیست + 12 تکنیک حرفه ای

هر وب سایتی که در بستر گوگل فعالیت می‌کند نیاز به دیده شدن دارد. ممکن است محتوای سایت فروشگاهی، آموزشی، خبری، سرگرمی و… باشد. فرقی نمی‌کند که شما در چه حوزه فعالیت دارید، چرا که دیده شدن هرچه بیشتر محتوا‌های اینترنتی شما مستلزم به کارگیری تکنیک‌ها و اصول مشخصی است. در این مقاله قصد داریم به بررسی شاخص‌ترین تکنیک‌های سئو برای افزایش بازدید سایت بپردازیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا با این روش‌ها آشنا شوید و بتوانید به بهترین شکل و به صورت کاملاً اصولی بازدید سایت خود را افزایش دهید.

سئو کلاه سفید چیست؟

به تمام تکنیک‌ها و روش‌هایی که به صورت اصولی و استاندارد به منظور بهینه‌ سازی موتور‌های جستجو برای افزایش بازدید سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند سئو کلاه سفید میگویند. اما چرا کلاه سفید؟ به طور کلی روش‌های متفاوتی برای سئو سایت وجود دارد که به سه دسته کلاه سیاه، کلاه خاکستری و کلاه سفید تقسیم‌بندی می‌شوند. در واقع سئو کلاه سیاه شامل ترفند‌ها و شیوه‌هایی برای فریب کاربر و موتور‌های جستجو است که از لحاظ گوگل کاملاً جرم حساب شده و صاحب وب سایت مشمول جریمه‌های سنگین خواهد بود.

اما در سئو کلاه سفید فرد با به کارگیری روش‌هایی کاملاً مطابق با قوانین گوگل سعی می‌کند تا محتوا‌های خود را برای موتور‌های جستجو بهینه کند، این سبک از سئو توسط الگوریتم‌های گوگل قابل شناسایی می‌باشد و به علت استاندارد بودن، هیچ نوع تخلفی به حساب نخواهد آمد.

لازم به ذکر است که سئو کلاه خاکستری شامل روش‌هایی است که بین دو سبک سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه قرار می‌گیرند.

بررسی تکنیک های سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید

به طور کلی بهترین و تضمینی‌ترین نوع سئو، کلاه سفید است. چراکه با استمرار و صرف زمان می‌توانید از طریق این روش‌ها آینده وب سایت خود را تضمین کرده و به صورت بلندمدت فعالیت خود را تحت بستر وب ادامه دهید.

در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت تخصصی با روش‌های استاندارد و قانونی افزایش بازدید سایت آشنا شوید.

تولید محتوای با کیفیت

ساختار اصلی سئو کلاه سفید بر پایه تولید محتوا است در واقع تولید محتوا به شکل‌های مختلفی از جمله ویدیویی، تصویری، صوتی و متنی انجام می‌شود که معمولاً تحت بستر وب، تولید محتوای متنی بسیار مرسوم و رایج است.

می‌توان گفت اکثر الگوریتم‌های گوگل برای تشخیص سطح کیفی محتوای وب سایت‌ها طراحی شده‌اند. در نتیجه کیفیت بالای محتوا‌های هر وب سایت تاثیر مستقیم بر میزان افزایش یا کاهش بازدید دارد. یک محتوای با کیفیت باید دارای معیار‌های مشخصی باشد تا موجب افزایش بازدید سایت شود.

فراموش نکنید یک محتوای با کیفیت کاملاً کاربرپسند و مطابق با نیاز‌های کاربر است.

تاثیر محتوای با کیفیت در سئو کلاه سفید
محتوای سئو شده

 وقتی شما می‌خواهید در زمینه فعالیتی خود محتوا تولید کنید، باید تمام نیاز‌ها، خواسته‌ها، سوالات، ابهامات و علایق جامعه هدف خود را مورد بررسی قرار دهید تا از این طریق بتوانید محتوا‌هایی متناسب با سطح نیاز کاربران خود را تولید و در وب سایت بارگذاری کنید.  

الگوریتم‌های گوگل به دلیل ساختار پیچیده و بسیار هوشمند خود با در نظر گرفتن معیار‌های مشخصی می‌توانند میزان کیفیت و مفید بودن محتوا‌های وب سایت شما را برای کاربران و مراجعه‌کنندگان تشخیص دهند. در نتیجه برای کیفیت تولید محتوای خود اهمیت بسیار زیادی قائل شوید تا بتوانید ظرف مدت زمان مشخصی بازدهی‌های بسیار مثبتی را از جانب کاربران دریافت کنید.

تمرکز روی استراتژی تولید محتوا

همانطور که گفتیم سطح کیفی محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. اما فقط یک محتوای با کیفیت باعث موفقیت و افزایش بازدید سایت شما نخواهد شد. زمانی که سطح کیفی محتوا‌های خود را به حد مناسبی رساندید، حالا وقت آن است که یک استراتژی اصولی در نظر بگیرید. استراتژی تولید محتوا در سئو کلاه سفید اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید با تعیین یک استراتژی دقیق و هدفمند بتوانید محتوای خود را بیشتر و بهتر در اختیار کاربران بگذارید.  

در تعیین استراتژی باید زمان بارگذاری محتوا، حجم محتوا، موضوعات مورد نظر، فواصل زمانی و… در نظر گرفته شوند.  

پس حتماً باید طبق یک برنامه‌ریزی و استراتژی مشخصی تولید محتوای خود را ادامه دهید تا به مرور زمان بازدید سایت افزایش پیدا کند.

ریسپانسیو بودن صفحات وب سایت

یکی از مواردی که مورد توجه برخی از الگوریتم‌های گوگل است، ریسپانسیو بودن وب سایت می‌باشد. ریسپانسیو بودن به معنای همخوانی طراحی وب سایت در دیگر دستگاه‌ها است. به بیانی دیگر تمام المان‌ها و محتوا‌های سایت شما به همان شکلی که در دسکتاپ نمایش داده می‌شوند، باید در گوشی و تبلت نیز به همان شکل نمایش داده شوند. از این رو در سئو کلاه سفید، ریسپانسیو بودن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

این مقاله هم جذابه:  سئو تصاویر سایت + بهترین فرمت تصاویر برای وب

وب سایت شما باید به حدی ریسپانسیو باشد که تمام کاربران با هر دستگاهی بتوانند وب سایت را به یک شکل مشاهده کنند. اگر وبسایت به حد کافی ریسپانسیو نباشد، ممکن است کاربرانی که با گوشی همراه خود به سایت مراجعه می‌کنند با مشکل و اختلال در بخش‌های مختلف مواجه شوند. این مشکلات، اختلالاتی مانند به هم ریختگی چیدمان وب سایت، عدم نمایش آیکن‌ها و تصاویر، سردرگمی کاربر برای مراجعه به بخش‌های مختلف و مشکلاتی از این قبیل هستند.

ریسپانسیو بودن وبسایت در سئو کلاه سفید
ریسپانسیو بودن وب سایت

پس اگر خودتان وب سایتی را طراحی کرده و یا از فردی متخصص در این زمینه استفاده کرده‌اید، باید آن را به طور کامل برای موبایل و تبلت نیز ریسپانسیو کنید. همانطور که می‌دانید اکثر افراد تمامی امورات خود از جمله خرید اینترنتی، دریافت خدمات، کسب مهارت و… را توسط گوشی هوشمند انجام می‌دهند. بر این اساس گوگل هم اهمیت بسیار زیادی برای کاربران تلفن‌های هوشمند قائل است و تمام تلاش خود را می‌کند تا وب سایت‌های ریسپانسیو را در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهد.

به روز‌رسانی محتوا‌های قبلی

تا اینجا بسیار زیاد به اهمیت محتوا در سئوی کلاه سفید اشاره کردیم. یکی دیگر از روش‌هایی که موجب افزایش بازدید سایت می‌شود، به روز‌رسانی محتوا‌های قبلی است. در واقع تمام محتوا‌هایی که شما در وب سایت خود بارگذاری می‌کنید، اغلب بعد از مدتی نیاز به بروزرسانی و کامل‌تر شدن دارند. نباید محتوا‌های وب سایت را به حال خودشان بگذارید تا موجب افزایش بازدید شوند. بلکه به روز‌رسانی محتوا در مواقعی از تولید محتوای جدید نیز تاثیر‌گذار‌تر است.  

پیشنهاد می‌کنیم حتماً برخی محتوا‌های محبوب وب سایت خود را پس از مدتی به روز‌رسانی کنید تا شاهد افزایش بازدید چند برابری آن باشید.

فعالیت در شبکه‌ های اجتماعی

اگرچه فعالیت رسمی و اصلی شما تحت بستر وب و گوگل است، ولی باید این موضوع مهم را بدانید که گوگل به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز توجه می‌کند. در سئو کلاه سفید یکی از موثرترین روش‌های افزایش بازدید سایت، فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی است. در حال حاضر شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب بستر بسیار مناسبی برای تبلیغ وب سایت هستند. در نتیجه نباید آن‌ها را دست‌کم بگیرید و به عنوان یک گزینه فرعی به آن‌ها نگاه کنید.

 

رابطه شبکه های اجتماعی با سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید در شبکه های اجتماعی

پس باید به صورت مستمر و هدفمند در راستای آموزش، تبلیغ و فروش در شبکه‌های اجتماعی فعالیتی پر رنگ داشته باشید تا بتوانید کاربران بیشتری را به سایت خودتان هدایت کنید و موجب افزایش بازدید شوید.

تقویت تجربه کاربری وب سایت

تجربه کاربری یا UX تاثیر بسزایی بر میزان افزایش بازدید سایت دارد. در سئو کلاه سفید تجربه کاربری مناسب، تاثیر مستقیمی بر میزان جذابیت محتوا‌های سایت برای کاربر دارد و می‌تواند بیشتر او را داخل وب سایت شما نگه دارد. تجربه کاربری شامل در نظر گرفتن مواردی از قبیل تفکرات، نگرش‌ها، تمایلات و اهداف کاربران سایت است. یک تجربه کاربری مناسب باعث می‌شود تا کاربر هنگام ورود و گشت و‌ گذار در وب سایت شما، دچار سردرگمی و ابهام نشود و بتواند هر آیتم را در سریع‌ترین زمان مطابق با خواسته‌های خود پیدا کند.  

در هنگام طراحی وب سایت، می‌توانید با توجه به وب سایت‌های برتر در زمینه کاری خود، یک تجربه کاربری مناسب را بر روی سایت پیاده‌ سازی کنید.

سئو محلی 

سئو محلی یکی دیگر از روش‌های تاثیر‌گذار برای افزایش بازدید و فروش یک وب سایت است. درسئو محلی تمرکز شما بر روی محل فعالیت خود است. محل فعالیت با در نظر گرفتن خیابان، منطقه، شهر و حتی کشور تعیین می‌شود. به عنوان مثال وقتی کاربری فروشگاه اینترنتی موبایل در منطقه ولیعصر را در گوگل سرچ می‌کند، قاعدتا باید با وب سایت‌های فروشگاهی فعال در منطقه ولیعصر رو به رو شود و بتواند مشخصاتی از جمله شماره تماس، آدرس و… را مشاهده کند.  

انجام سئو محلی با تکنیک های سئو کلاه سفید
سئو محلی

تاثیر سئو محلی در این مورد کاملاً ملموس و مشخص است. شما با به کارگیری تکنیک‌های مختلفی می‌توانید خدمات یا محصولات وب سایت را به کاربران محلی خود معرفی کنید تا بتوانند سریعتر و بهتر به شما دسترسی داشته باشند.  

پس به صورت اصولی سئو محلی وب سایت خود را انجام دهید تا بتوانید کاربران را به صورت هدفمند جذب کنید.

بازاریابی محتوا اصولی

این مورد هم مانند موارد قبلی که به عنوان روش‌هایی برای سئو کلاه سفید آن‌ها را به شما معرفی کردیم، اهمیت بسیار زیادی دارد. بازاریابی محتوا شامل تکنیک‌هایی است که می‌توانید به واسطه آن محصول یا خدمات وب سایت خود را تاثیر‌گذار‌تر به کاربران معرفی کنید. پایه و اساس بازاریابی محتوا، افزایش میزان تاثیر‌گذاری بر احساسات و خواسته‌های مخاطب است. در واقع باید بدانید که کاربران جامعه هدف خود به چه چیز‌هایی تمایل دارند تا بتوانید مطابق با خواسته‌ها و سطح نیاز آن‌ها انواع خدمات و محصولات را به فروش برسانید.  

این مقاله هم جذابه:  آموزش دانلود رایگان موکاپ - بهترین روش 2021

بازاریابی محتوا باید به صورت کاملا اصولی و حساب شده انجام شود تا هم تاثیر مثبتی بر روی مخاطب داشته باشد و هم مخاطب از محتوای وب سایت خسته نشود.

لینک دهی داخلی و خارجی

در متود‌های سئو کلاه سفید، لینک‌ها باعث افزایش ترافیک و بازدید سایت می‌شوند. این لینک‌ها به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم می‌شوند. هر کدام از این لینک‌ها در بخش‌هایی از محتوا‌های وب سایت قرار داده می‌شوند تا محتوا مفید‌تر و کامل‌تر به نظر برسد. انواع لینک‌های داخلی باید مرتبط با محتوای مورد استفاده کاربر باشند تا بتوانند او را متمایل کنند که به محتوا‌ها و بخش‌های دیگر وب سایت نیز مراجعه کند.

لینک سازی خارجی در سئو کلاه سفید
لینک دهی در سئو کلاه سفید

 همچنین لینک‌های خارجی باعث برقراری تعامل و ارتباط بیشتر با سایت‌های فعال در حوزه کاری شما می‌شوند که این موضوع از نظر الگوریتم‌های گوگل اهمیت زیادی دارد.  

با بررسی اصول لینک دهی داخلی و خارجی و به کارگیری آن‌ها، می‌توانید محتوا‌های وب سایت خود را جذاب‌تر و مفید‌تر به کاربران ارائه دهید.  

دریافت بک لینک طبیعی

ممکن است با تبلیغاتی از جمله خرید بک لینک‌های تضمینی مواجه شده باشید. در واقع بک لینک، تبلیغی است که از طریق لینک‌های مختلف در وب سایت‌های پربازدید بارگذاری می‌شود تا موجب افزایش بازدید وبسایت شما شود. ولی باید بدانید که خرید بک لینک کار بسیار اشتباهی است و در بیشتر مواقع آسیب‌ها و ضرر‌های متعددی را به وب سایت شما وارد می‌کند. همچنین باید در نظر داشته باشید که خرید بک لینک در مواردی می‌تواند به عنوان سئو کلاه سیاه در نظر گرفته شود و شما مشمول جریمه‌های سنگینی از جانب گوگل خواهید شد.  

ولی دریافت بک لینک‌های طبیعی در سئو کلاه سفید مورد توجه قرار می‌گیرد. در واقع دریافت بک لینک طبیعی زمانی اتفاق می‌افتد که شما با وب سایت‌های متفاوتی وارد تعامل و ارتباط شوید تا بتوانید به یک تبادل محتوایی برسید. دریافت بک لینک طبیعی موجب افزایش بازدید و ترافیک سایت تبلیغ‌کننده و تبلیغ شونده می‌شود و در واقع یک روش دو سر سود است.  

دریافت بک لینک از طریق تکنیک های سئو کلاه سفید
دریافت یا خرید بک لینک؟

پس تلاش کنید با برقراری تعامل و ارتباط با وب سایت‌های فعال در حوزه فعالیتی خود و یا متفاوت با آن، بتوانید بک لینک‌های طبیعی دریافت کنید.  

تحقیق کلمات کلیدی مناسب

تحقیق کلمات کلیدی به منظور تولید محتوای هدفمند انجام می‌شود. در سئو کلاه سفید باید مطابق با حوزه فعالیتی خود، کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید. اهمیت کلمات کلیدی با بررسی میزان سرچ آن توسط کاربران مشخص می‌شود. می‌توانید از ابزار‌های تحت بستر وب کمک بگیرید و با بررسی معیار‌های انتخاب کلمات کلیدی مناسب، آن‌ها را برای استفاده در محتوای خود مشخص کرده و بر طبق آن استراتژی تولید محتوا را تعیین کنید.  

تبلیغات هدفمند

تبلیغات تاثیر گذار بر سئو کلاه سفید
تبلیغات هدفمند در سئو کلاه سفید

در آخر به عنوان یکی دیگر از روش‌های اصولی در سئو کلاه سفید باید به تبلیغات هدفمند اشاره کنیم. تبلیغات یک مبحث بسیار گسترده می‌باشد که آشنا شدن با اصول و تکنیک‌های آن مستلزم صرف زمان و هزینه‌های نسبتا زیادی است. می‌توانید با بررسی انواع روش‌های تبلیغات و بهره‌گیری از افراد متخصص در این زمینه و همچنین بررسی بودجه مورد نظر خود، تبلیغات هدفمندی را برای افزایش بازدید سایت شروع کنید. اگرچه تبلیغات همیشه یک روش آسان و سریع برای افزایش بازدید نیست، ولی تاثیر بلند مدت آن به مرور زمان مشخص خواهد شد.

آیا با این روش‌ها می‌توانم بازدید سایتم را تا حد بسیار زیادی افزایش دهم؟

در این مقاله به طور کلی بهترین تکنیک‌های سئو کلاه سفید را به شما عزیزان معرفی کردیم. می‌توانید با بررسی دقیق‌تر و به کارگیری این روش‌ها به صورت مکمل یکدیگر، بازدید سایت خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انجام امور مربوط به سئو وب سایت، از مشاوره تخصصی آکادمی شادمان استفاده کنید. در این مشاوره می‌توانید ابهامات خود را در این زمینه برطرف کنید و همچنین با یک هدف‌گذاری و تعیین استراتژی دقیق با صرف مدت زمان مشخصی، بازدید سایت خود را به صورت اصولی و بلندمدت افزایش دهید.

post
0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...