درگاه پرداخت واسط اینترنتی - آکادمی شادمان

بهترین درگاه پرداخت واسط اینترنتی برای سایت فروشگاهی

درگاه پرداخت واسط کمک میکنند تا در صورتیکه درگاه اصلی فروشگاه اینترنتی ما قطع بود یا با مشکل مواجه شده بود کاربران بتوانند پرداخت خود را از طریق درگاه واسط انجام دهند و همچنین درگاه‌های پرداخت واسط مزیت‌های دیگری را نیز برای سایت فروشگاهی ما ایجاد خواهند کرد که در ادامه به تمام این مزایا خواهیم پرداخت.

درگاه پرداخت واسط چیست؟

درگاه پرداخت واسط به دارندگان وب سایت یا فروشگاه های اینترنتی این امکان را میدهد که بدون داشتن نماد اعتماد و یا کدنویسی‌های اختصاصی بتوانند برای کسب و کار خود یک درگاه پرداخت اینترنتی داشته باشند. درگاه‌های پرداخت واسط دارای یک حساب متمرکز و خودکار هستند که با توجه به شناسه‌هایی که برای هر کاربر در زمان ثبت نام در نظر گرفته میشود امکان پرداخت و تسویه خودکار را ارائه میدهند.

در صورتیکه شما بخواهید برای سایت فروشگاهی خود درگاه پرداخت مستقیم از هر نوع بانکی تهیه کنید الزام به داشتن اینماد میباشد. اما شما میتواند بدون داشتن مجوز خاصی برای خود یا فروشگاه اینترنتی‌تان درگاه مستقیم بگیرید. برای دریافت درگاه‌های پرداخت بانکی شما باید در آن بانک حساب داشته باشید تا بتوانید درگاه پرداخت بگیرید که بعد از پرداخت هر کاربر متصدی بانک بتواند به آن حساب مبلغ را واریز کند اما برای درگاه واسط پرداخت تفاوتی ندارد که شما در کدام بانک حساب دارید و میتواند به هر حسابی که شما در پنل کاربری خود ثبت کرده‌اید تسویه حساب را انجام دهد.

درگاه پرداخت واسط - آکادمی شادمان

بهترین درگاه پرداخت واسط برای فروشگاه اینترنتی

چیزی به عنوان بهترین و بدترین دائمی وجود ندارد و شما هر زمان که احساس کردید شرکت درگاه پرداخت واسط شما معیارهای مدنظرتان را ندارد میتوانید به راحتی آن را با یک درگاه واسط پرداخت دیگر جایگزین کنید. اما در ادامه قصد داریم برخی از معیارهایی که ما برای انتخاب درگاه پرداخت واسط بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی در نظر داریم را معرفی کنیم.

  1. کارمزد کمی داشته باشد.
  2. قطعی نداشته باشد.
  3. پلاگین‌های لازم برای اتصال به درگاه پرداخت را داشته باشد.
  4. امنیت بالایی داشته باشد.
  5. اتصال مستقیم به صفحه پرداخت داشته باشد.
  6. ربات تلگرام جهت اطلاع رسانی هر پرداخت داشته باشد.
  7. تسویه خودکار روزانه، هفتگی، ماهانه و یا شخصی داشته باشد.
  8. امکان قراردادن نام برند در صفحه پرداخت را داشته باشد.
  9. پنل کاربری پیشرفته‌ای داشته باشد.
  10. امکان ارائه گزارش پرداخت‌ها را داشته باشد.
  11. اتصال به درگاه پرداخت در سریع‌ترین زمان امکان پذیر باشد.
  12. امکان تسویه حساب با هر بانکی را داشته باشد.
  13. به داشتن کد مالیاتی حساسیت نداشته باشد.
  14. امکان ایجاد صفحه پرداخت شخصی را داشته باشد.
  15. سقف پرداخت نداشته باشد.

نکست پی:

شما میتوانید در نکست پی در عرض 5 دقیقه برای سایت فروشگاهی خود درگاه بسازید و به فروشگاه اینترنتی خود آن را متصل کنید. همچنین در صورتیکه فروشگاه اینترنتی خود را با وردپرس ساخته‌اید میتوانید از افزونه اختصاصی درگاه نکست پی از مخزن وردپرس فروشگاه اینترنتی خود را به درگاه پرداخت متصل کنید.

نکست پی

کارمزد درگاه پرداخت نکست پی با توجه به دیگر درگاه‌های واسط پرداخت کمتر است و نیاز به کد مالیاتی نیز ندارد. مثلا برای پرداخت‌های کمتر از 1 میلیون تومان 1 هزار تومان کارمز کسر می‌شود.

وندار:

یک شرکت ارائه دهنده درگاه پرداخت واسط امن است که به تمام فروشگاه‌های اینترنتی و فریلنسرها امکان پرداخت آنلاین را ارائه میدهد.

این مقاله هم جذابه:  آموزش دانلود رایگان موکاپ - بهترین روش 2021
وندار

کارمزد درگاه پرداخت واسط وندار با توجه به توضیحاتی که در سایتشان ثبت کرده‌اند حداکثر 4 هزار تومان میباشد.

زرین پال:

یک درگاه پرداخت قدیمی و امن میباشد که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی حال حاضر از این درگاه واسط برای سایت فروشگاهی خود استفاده میکنند. اما چون در حال حاضر برای ارائه درگاه واسط نیاز به کد مالیاتی میباشد بسیاری از طرفداران خود را از دست داده است ولی همچنان به عنوان یک برند شناخته شده بین شرکت‌های ارائه دهنده درگاه پرداخت واسط مطرح است.

زرین پال

کارمزد درگاه پرداخت واسط زرین پال در صورتیکه کد مالیاتی نداشته باشید حداقل 10 هزار تومان برای هر تراکنش محاسبه میشود و در صورتیکه کد مالیاتی دریافت کنید این مبلغ کمتر میشود و قبلا به اعضای هر 500 هزار تومان چیزی حدود 2 هزار تومان کسر میشد.?

پِی:

درگاه پرداخت پِی یک درگاه واسط امن از بانک ملی میباشد که به شما امکان ساخت درگاه پرداخت اینترنتی را برای فروشگاه اینترنت، صفحه پرداخت شخصی، لینک پرداخت اختصاصی، صفحه پرداخت محصول را ارائه میدهد و شما میتوانید بدون داشتن اینماد از این شرکت درگاه پرداخت واسط تهیه نمایید. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از این پلتفرم نیاز به کد مالیاتی میباشد.

پِی

کارمزد درگاه پرداخت پِی 1% از هر تراکنش و حداکثر تا سقف 7 هزار تومان میباشد. کارمزد تسویه حساب با حساب بانکی شما نیز در این درگاه پرداخت صفر است. مثلا به اعضای پرداخت 400 هزار تومان 4 هزار تومان به عنوان کارمزد کسر میشود.

مزیت های استفاده از درگاه پرداخت واسط

  • درگاه‌های واسط نیاز به اینماد ندارند.
  • درگاه‌های پرداخت واسط دارای فروشگاه ساز هستند و در صورتیکه شما سایت یا فروشگاه اینترنتی هم نداشته باشید میتوانید با یک آدرس اختصاصی یک صفحه پرداخت بسازید تا مشتریانتان بتوانند پرداخت خود را انجام دهند اما درگاه پرداخت بانکی این ویژگی را ندارد.
  • درگاه پرداخت واسط در کمتر از 5 دقیقه هم راه‌اندازی میشود اما برای راه اندازی درگاه پرداخت بانکی شما باید فرایند طولانی را طی کنید.
  • بعد از اینکه از بانک شما درگاه پرداخت تهیه میکنید فرایند فعال سازی نسبت به فعال سازی درگاه پرداخت واسط بسیار طولانی تر است.

میزان سود یا کارمزد درگاه پرداخت واسط چقدر است؟

میزان سود یا کارمزد درگاه‌های واسط پرداخت متغییر است و بستگی دارد شما کدام درگاه پرداخت واسط را برای سایت فروشگاهی خود یا کسب و کارتان در نظر بگیرید. اما با توجه به بررسی‌های انجام شده حداکثر کارمز 10 هزار تومان میباشد. البته خیلی از درگاه‌های واسط در حال حاضر هستند که کارمزد بسیار کمتری را برای کسب و کارهای اینترنتی در نظر میگیرند.

درگاه پرداخت واسط چقدر امنیت دارد؟

امنیت درگاه‌های پرداخت واسط بالا میباشد چون خیلی از افرادی که به تازگی سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کرده‌اند از این نوع درگاه‌ها برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده میکنند و در کل امنیت این درگاه‌ها نیز متصل است به بانک مرکزی که بانک مرکزی نیز دارای امنیت بسیار بالایی میباشد. تنها موردی که برای امنیت درگاه پرداخت واسط خود باید رعایت کنید این است که اطلاعات پنل کاربری خود را در اختیار کسی قرار ندهید و همچنین کد ساخته شده برای اتصال فروشگاه اینترنتی به درگاه بانکی را نیز در وب سایتتان هر چند وقت یک بار بررسی کنید تا تغییر نداده شده باشد.

این مقاله هم جذابه:  بهترین فروشگاه های اینترنتی

چون بسیاری از هکرها بعد از هک کردن سایت‌های وردپرسی سایت را از دسترس خارج نمیکنند. میروند بخش تنظیمات درگاه پرداخت سایت فروشگاهی شما و کد درگاه پرداخت خود را جایگزین کد درگاه پرداخت واسط شما میکنند و پول به جای اینکه به حساب شما واریز شود به حساب هکر منتقل میشود.

روش های تسویه درگاه پرداخت واسط به چه شکل است؟

روش‌های تسویه حساب درگاه‌های پرداخت واسط اصولا به صورت ساتنا میباشد اما برخی از درگاه های واسط امکان کارت به کارت را نیز دارند. همچنین درگاه پرداخت نکست پی امکان تسویه حساب پیش از موعد را نیز برای کاربران خود در نظر گرفته است.

تسویه حساب ها به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه میباشند. یعنی در زمانیکه از وب سایت شما خریدی انجام میشود شما میتواند پس از 24 ساعت درخواست تسویه حساب نمایید تا درگاه پرداخت واسط تان با شما تسویه حساب نماید. البته در حال حاضر خیلی از درگاه‌های پرداخت واسط تسویه خودکار را دارند که شما میتوانید با فعال کردن این ویژگی به صورت خودکار موجودی کیف پول خود را انتقال دهید به حساب بانکی خودتان.

زمان تسویه حساب درگاه پرداخت واسط چقدر است؟

از یک روز الی یک هفته اما برخی از درگاه‌های واسط امکان تسویه حساب پیش از موعد را برای شما فراهم کرده‌اند. یعنی بعد از اینکه از سایت شما خرید شد شما میتوانید درخواست تسویه حساب پیش از موعد نمایید و مبلغی که از سایت شما خریداری شده است را بعد از 15 الی 30 دقیقه به حساب خود منتقل نمایید.

کارمزد درگاه پرداخت واسط به چه شکل است؟

هرکدام از شرکت‌های واسط درگاه پرداخت قوانین و کارمزدهای خود را دارند. در برخی از این شرکت‌ها حداکثر کارمز 1 هزار تومان میباشد و در برخی دیگر از شرکت‌ها 10 هزار تومان که این مبلغ کارمزدها بیشتر مواقع با توجه به خدمات و برند بودن آن شرکت مشخص میشود.

برای دریافت درگاه پرداخت واسط نیاز به اینماد است؟

خیر نیاز نیست. اما نیاز به کد مالیاتی دارید که باید آن را از سایت سازمان امور مالیاتی کشور با آدرس: https://tax.gov.ir/Action/do/RegistrationSelector دریافت کنید. برای دریافت کد مالیاتی ابتدا باید ثبت نام کنید و بعد مراحل اخذ کد مالیاتی را که در یک مقاله جدا آموزش میدهیم طی کنید.

[wp-faq-schema title=”سوالات متداول” accordion=1]

5/5 - (7 امتیاز)
0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...