افزایش سرعت سایت وردپرس - آکادمی شادمان

افزایش سرعت سایت وردپرسی

برای افزایش سرعت سایت وردپرس تو این مقاله قصد داریم به بهترین راهکارها برای رسیدن به یک سرعت لود بسیار بالا برسیم و با انجام راهکارهای این مقاله قطعا میتوانید به سرعت سایت چشم گیری برسید. تمام نکاتی که در مقاله افزایش سرعت سایت وردپرسی ارائه میشود تست شده است و در صورتیکه قالب شما مشکل زیرساختی نداشته باشد قطعا به سرعت سایت چشم‌گیری میرسید و به راحتی میتوانید نظر کاربرانتان را جلب کنید.

یکی از اصلی ترین شاخص‌های کلیدی و تاثیر گذار در سئو سایت سرعت آن میباشد. این شاخص طوری است که در حال حاضر اگر سایت شما در کمتر از 4 ثانیه لود شود کاربر سایت شما را میبندد و سراغ سایت بعدی میرود و این باعث افت ترافیک سایت شما میشود و به شدت روی سئو سایت شما تاثیر گذار است.

افزایش سرعت بالا آمدن سایت

برای افزایش سرعت بالا آمدن سایت فقط کافیست تکنیک هایی که در ادامه مقاله مطرح مینماییم را روی سایت وردپرسی خود اعمال کنید وبا اینکار قطعا میتوانید به سرعت مطلوبی برسید. افزایش سرعت سایت باعث افزایش نرخ کلیک میشود و زمانیکه نرخ کلیک افزایش یابد قطعا میزان فروش سایت نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین تا جای ممکن از رقیبان خود بر روی سرعت لود شدن سایتتان کار کنید تا بتوانید در نتایج بالاتر بعد از جستجو قرار بگیرید.

مراحل افزایش سرعت سایت وردپرسی

مرحله اول تست سرعت سایت است!

برای تست سرعت سایت میتوانید از وب سایت‌های: sitechecker – PageSpeed Insights – Gtmetrix استفاده نمایید که هر کدام از این وب سایت‌ها راه حل هایی را نیز جهت بهبود سرعت سایت ارائه میدهند و با برطرف کردن موارد گزارش شده از وب سایت های تست سرعت میتوانید در زمان تست سرعت به نمره‌ی بالایی از این ابزارها دست یابید.

2- استفاده از قالب وردپرس بهینه

قالب وب سایت شما میبایست نسخه اصلی باشد و به هیچ عنوان از قالب‌های نال شده استفاده نکنید تا بتوانید سرعت لود مناسبی را داشته باشید و آپدیت‌های قالب را به صورت مرتب دریافت کنید و قالب سایتتان را در زمان بروزرسانی بدون مشکل بروزرسانی کنید. در حال حاضر قالب های بسیار حرفه‌ای و قشنگی وجود داره که برای حوزه‌های مختلف میتوانید استفاده کنید.

برای دسترسی به این قالب‌ها میتوانید به وب سایت تم فارست Themeforest – هیولای قالب یا Templatemonster و … مراجعه نمایید تا بتوانید قالب مدنظرتان را از دنیای قالب‌های وردپرس انتخاب نمایید.

3- بهینه سازی تصاویر سایت

تصاویر سایت تاثیر بسزایی در سرعت سایت دارند که هر سایت وردپرسی باید یک افزونه برای بهینه سازی تصاویر سرعت سایت را داشته باشد که در ادامه به بهترین افزونه‌های بهینه سازی تصاویر سایت خواهیم پرداخت و در گذشته نیز برای بهینه سازی تصاویر سایت راهکارهای فوق‌العاده ارائه شده است که میتوانید از آن راه کارها برای بهینه سازی تصاویر وب سایت خود استفاده نمایید.

تصاویر سایت خود را طوری بهینه سازی کنید تا از کیفیت تصاویر سایتتان جلوگیری شود و کیفیت تصاویر سایت افت نکند برای اینکار میتوانید از نرم‌افزار فتوشاپ نیز استفاده کنید اما توضیحات کامل را در مقاله بالا ارائه کرده‌ایم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن تصاویر سایت وردپرسی خود را بهینه سازی کنید.

4- استفاده از افزونه‌های بهینه

وردپرس دارای تعداد زیادی افزونه است و خیلی از کاربران اینطوری فکر میکنن که چون این افزونه ها رایگان هستند یا قیمت پایینی دارند اگه روی سایتشون داشته باشن خوبه در صورتیکه هیچ وقت کاربرانشون از اون امکانات که به سایتشون توسط اون افزونه ایجاد کردن استفاده نمیکنن و تنها کاربرد این افزونه ها اینکه سرعت سایت رو کاهش میده و باعث از دست دادن کاربران نیز میشود.

وب سایتی قدرتمند است که افزونه‌ها را به صورت مدیریت شده و با هدف مشخص نصب و فعال سازی نمایید و برای تست افزونه را روی دامنه اصلی نصب نمیکند چون زمانیکه شما افزونه‌ای را نصب میکنید و بعد میبینید که براتون کاربرد نداره از پیشخوان حذف میکنید به صورت کامل حذف نمیشه و جدول‌هایی که در دیتابیس ایجاد شده است باقی میماند و این باعث کاهش سرعت سایت و بهم ریختن سایت نیز می گردد.

5- مدیریت فعالیت پس زمینه

زمانیکه شما افزونه‌هایی برا تهیه بک آپ نصب میکنید یا افزونه ها را در حالت بروزرسانی خودکار قرار میدهید باعث میشود سرور همیشه مشغول بررسی این موارد باشد و این زمان اشغال شدن سرور باعث کاهش سرعت سایت میگردد. برای اینکه بتوانید سرعت لود سایت وردپرسی خود را افزایش دهید باید تا جای ممکن از انجام فعالیت‌ خودکاری خودداری نمایید تا سرور سریعتر فایل‌های اصلی سایت را فراخوانی نماید.

این مقاله هم جذابه:  وردپرس چیست؟ تعریف کاملی از Wordpress

6- استفاده از CDN

استفاده از CDN زمانی کاربرد دارد که مخاطبان شما از سراسر دنیا وارد سایت شما میشوند و CDN باعث میشود تا نزدیک ترین سرور به مخاطب را برای نمایش وب سایت شما به آن کاربر انتخاب نمایید و زمانیکه سرور میزبانی وب سایت به کاربر نزدیک باشد زمان لود سایت افزایش میباشد.

با فعال سازی CDN تمام اطلاعات وب سایت شما به سرورهای دنیا ارسال و ذخیره میشود و همین امر باعث میشود زمانیکه کاربری از یک کشوری دیگر وارد سایت ما میشود دیگه نیازی به فراخوانی اطلاعات از سرور اصلی ما نباشه و اطلاعات رو از نزدیکترین سرور برای کاربر ارسال میکنه و همین مورد باعث افزایش سرعت سایت وردپرسی میشه که خیلی تاثیر گذاره.

7- ویدیوها رو تو هاست خودت آپلود نکن!

در صورتیکه در سایت خود ویدیو قرار میدهید برای نمایش سریع ویدیو‌ها بهتری است از وب سایت‌های اشتراک ویدیو استفاده کنید تا دجار افت سرعت نشوید و زمانیکه شما ویدیو را از یک سرور قدرتمند دیگر فراخوانی میکنید باعث میشود سرعت لود سایت شما افزایش یابد. همچنین در هزینه‌های شما برای اجاره فضای میزبانی نیز صرفه جویی میشود. برای نمایش ویدیو در سایت میتوانید از وب سایت‌های آپارت – نماشا – تماشا و … استفاده نمایید.

8- فشرده سازی کدهای CSS & JS

فشرده سازی فایل‌های css و js باعث میشود حجم این فایل‌ها کاهش یابد و زمانیکه حجم این فایل‌ها کاهش یابد حجم کل صفحه اول نیز کاهش میابد و همین امر باعث افزایش سرعت سایت میشود. برای فشرده سازی فایل‌های css و js میتوانید از ابزارهای فشرده سازی اسکریپت استفاده نمایید که در گوگل خیلی از این ابزارها این کار را انجام میدهند.

همچنین بعد از فشرده سازی کدهای سایت میبایست Gzip را نیز فعال نمایید تا کامنت‌ها- خطوط اضافی و … را از اسکریپت‌های شما حذف کند و فعال سازی gzip یکی از اقدامات لازم برای افزایش سرعت سایت وردپرسی میباشد و هر نوع وب سایتی میبایست سورس‌های خود را با جی زیپ فشرده سازی نماید. برای فعال سازی gzip در cpanel به بخش Optimize Website مراجعه نمایید و گزینه فشرده سازی کلی را فعال نمایید. مانند تصویر زیر:

افزایش سرعت وردپرس با فعال سازی gzip - آکادمی شامان
فعال سازی gzip در cpanel

9- استفاده از بارگذاری کند یا Lazy Load

در صورتیکه شما هم در وب سایتتان از تصاویر و ویدیوهای زیادی استفاده میکنید میبایست قابلیت lazy load را به سایت خود اضافه کنید تا زمانیکه کاربر به وبسایت شما هدایت میشود تصاویر سایت همزمان دانلود نشود و زمانیکه کاربر اسکرول کارد پایین یا صفحه سایت شما را به سمت پایین برد تصاویر به صورت مرتب فراخوانی شود و همزمان همه تصاویر دانلود نشود!

این امر باعث میشود سرعت سایت وردپرسی شما بسیار افزایش یابد چون لازم نیست زمانیکه کاربر هنوز به پایین صفحه سایت شما نرفته تصاویر را دانلود کند. برای افزودن قابلیت lazy load به سایت وردپرسی خود میتوانید از افزونه‌های wp rocket یا a3 lazy load استفاده نمایید که تاثیر چشم گیری در سرعت لود سایت وردپرسی شما میگذارند.

10- تاخیر در بارگذاری فایل ها

احتمالا در زمان تست سرعت سایت با ابزارهای تست سرعت سایت که بالاتر ارائه شده است با خطای defer روبه رو شده اید و این خطا مربوط به این است که شما باید فایل هایی که حجم بالایی دارند را با تاخیر اجرا کنید مانند فایل jquery.js. برای ایجاد تاخیر در اجرای فایل‌های سنگین کافیست از افزونه‌های کش استفاده کنید تا سرعت سایت وردپرسی خود را افزایش دهید و ایجاد تاخیر در زمان لود فایل‌ها میتواند سرعت لود سایتتان رو بهبود ببخشد. اکثر افزونه های کش دارای این قابلیت هستند و فقط کافیست از بخش تنظیمات افزونه‌های افزایش سرعت سایت گزینه به تاخیر انداختن اجرای فایل‌ها را فعال نمایید.

بهترین افزونه‌ های افزایش سرعت در وردپرس

در ادامه این مقاله قصد دارین بهترین و کاربردی ترین افزونه‌های افزایش سرعت سایت وردپرسی را معرفی نمایید تا بتوانید با استفاده از این افزونه های سرعت سایت وردپرسی خود را افزایش دهید. همچنین شما میتوانید از این افزونه ها برای هر نوع قالبی مانند:

این مقاله هم جذابه:  بهینه سازی تصاویر در وردپرس
قالب فروشگاهیچند منظورهخبریشرکتیشخصی
تک صفحه‌ای و لندینگوبلاگپزشکیآموزشیرستوران و کافه
قالب های المنتورموزیکاملاکقالب معرفی اپلیکیشنقالب آگهی و دایرکتوری
قالب تور و گردشگریقالب تخفیفقالب معماری و دکوراسیون داخلیقالب ساختمانیقالب کاریابی
قالب همایش و رویدادقالب مارکتینگ و استارت آپقالب فروش فایلقالب چند فروشندگیقالب سایت دانلود
قالب اداریقالب وکالتقالب هتل و رزروقالب خودروقالب عکاسی
قالب مد و فشنقالب بهداشت و زیباییقالب رسمینمونه کارقالب خلاقانه
قالب کاندیدا و نمایندهقالب ورزشیقالب فیلمقالب کودک

بهترین افزونه های بهینه ساز وردپرس:

این افزونه‌هایی که بالاتر معرفی شدند از بهترین افزونه‌های افزایش سرعت سایت وردپرسی میباشند که شما میتوانید با توجه به نیاز خود و نوع قالب سایت تان یکی از این افزونه ها را نصب و تنظیمات آن را برای بهبود سرعت سایت خود پیکربندی نمایید.

در بسیاری از مواقع علت دیر لود شدن سایت افزونه‌های بیهوده سایت شما میباشد و یا عدم بروزنبود این افزونه‌ها باعث کند شدن سرعت سایت شما میگردد و شما میتوانید با بروزرسانی افزونه های وردپرس خود سرعت سایت‌تان را بهبود بخشید و تجربه خوبی را برای بازدیدکنندگان سایتتان رقم بزنید. فراموش نکنید سرعت سایت تاثیر بسازیی در عملکرد سایتتان در ذهن مخاطب ایحاد مینماید و از آن نباید قافل شوید.

افزونه wp rocket چیست؟

افزونه wp rocket یک افزونه بسیار قدرتمند برای افزایش سرعت سایت وردپرسی میباشد. و در حال حاضر استفاده از این افزونه برای هر سایت وردپرسی ضروری است تا بتوانید سرعت لود بالایی را برای سایت وردپرسی خود محیا کنید. از ویژگی‌های اصلی افزونه WP Rocket یا موشک وردپرس میتوان به مواردی مانند:

  • کش کردن صفحات
  • پیش بارگذاری کش
  • فشرده سازی فایل‌ها به صورت حرفه‌ای با Gzip
  • بارگذاری تصاویر با تاخیر و در زمان موعد
  • سازگاری کامل با افزونه ووکامرس، دکان، ایزی دیجتال دانلود و…
  • بهینه سازی پایگاه داده (دیتابیس)
  • بهینه سازی فونت‌های گوگل
  • تنظیمات ساده
  • حذف کوئری‌های اضافی
  • ترکیب فایل‌های CSS & JS
  • اینلاین کردن فایل‌های CSS & JS
  • پشتیبانی از Cloudflare
  • استفاده از پروتکل امنیتی HTTP با استفاده از CDN
  • فعال سازی کش برای کاربران وارد شده به حساب کاربری خود
  • کش جدا برای کاربران موبایل
  • پشتیبانی از سایت‌های چند زبانه
  • درون‌ریزی و برون‌بری تنظیمات
  • پشتیبانی کامل از Lazy Load
  • کسب نمره‌ی B به بالا در ابزار تست سرعت سایت Gtmetrix
  • کاملا فارسی سازی شده ?

برای دانلود رایگان افزونه WP Rocket میتوانید به فروشگاه آکادمی شادمان مراجعه نمایید و این افزونه قدرتمند را به صورت رایگان و فارسی سازی شده دانلود کنید.

تاثیر فونت در سرعت سایت

فونت‌های تاثیر مستقیم در سرعت لود سایت شما دارند و در حال حاضر فونت‌هایی مانند فونت BYekan, IRANSans, Dana, Shabnam بسیار استفاده میشوند و این فونت ها دارای حجم و فرمت های مختلفی برای استفاده در اختیار کاربران قرار دارند اما فرمت فونت‌ای که ما باید وب سایت خود استفاده کنیم woff , woff2 میباشد و نیازی به فراخوانی دیگر فرمت ها برای استفاده در وب سایت نیست و با این کار میتوانید هم حجم درخواست‌ها برای فراخوانی این فونت‌ها و هم حجم صفحه را کاهش دهید که این امر باعث بهبود سرعت سایت میگردد.

دوره افزایش سرعت سایت وردپرسی

برای یادگیری کامل راهکارهای افزایش سرعت سایت آکادمی شادمان یک دوره تضمینی افزایش سرعت سایت وردپرسی تهیه نموده است که میتوانید با دیدن این دوره قطعا سرعت سایت وردپرسی خود را افزایش دهید. همچنین با پشتیبانی افزایش دوره افزایش سرعت سایت میتوانید مشکلات و دغدغه‌های خود را در زمان افزایش سرعت سایت مطرح نمایید و پس از بررسی پشتیبان دوره این موارد را به راحتی برطرف نمایید.

دوره افزایش سرعت سایت به صورت تضمینی - آکادمی شادمان
آموزش افزایش سرعت سایت وردپرسی به صورت عملی

افزایش سرعت سایت ووکامرسی

ووکامرس به صورت پیشفرض باتوجه به بروزرسانی‌هایی که انجام میدهد دارای سرعت لود بسیار مناسبی میباشد و نیازی به تغییر در سورس اصلی نیست و این بهینه‌سازی روز به روز بهتر نیز میشود و فقط کافیست شما بخش‌هایی که به آنها در وب سایت خود نیاز ندارید را غیرفعال کنید با اینکار زمان باز شدن سایت دیگر اون بخش ها فراخوانی نمیشوند و این امر باعث افزایش سرعت سایت ووکامرسی میشود.

خدمات سرعت سایت

آکادمی شادمان بخشی را برای خدمات افزایش سرعت سایت در نظر گرفته است تا بنا به هر دلیلی اگر نتوانستید سرعت لود سایت وردپرسی خود را خودتان انجام دهید این کار را به تیم ما بسپارید تا بتوانیم سرعت سایت شما را در بهینه‌ترین حالت ممکن بهبود دهیم. ما تا کنون وب سایت‌های زیادی را از لحاظ سرعت بهینه سازی کرده که میتوانید از بخش خدمات سرعت سایت مورد بررسی قرار دهید. همچنین زمان استفاده از خدمات افزایش سرعت سایت میتوانید در صورت هرگونه نارضایتی از ضمانت عودت وجه استفاده نمایید.

5/5 - (3 امتیاز)
0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...