امکانات ویژه سایت فروشگاهی - آکادمی شادمان

امکانات سایت فروشگاهی حرفه ای در سال 2022

در بین این همه فروشگاه آنلاینی که وجود دارد، چرا معمولا ترجیج می دهید از فلان فروشگاه خرید کنید؟ قطعا موارد زیادی روی انتخاب نهایی شما تاثیر داره ✅ در ادامه قصد داریم امکانات سایت فروشگاهی حرفه ای را مورد بررسی قرار دهیم تا با اعمال هر کدام از این موارد بتوانید فروش سایت فروشگاهی خود را بیشتر کنید!

امکانات سایت فروشگاهی حرفه ای

برای اینکه یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای داشته باشید تا فروش شما افزایش یابد نیاز به یکسری امکانات دارید و با رعایت این امکانات در سایت فروشگاهی تان میتوانید فروش بالا را تجربه کنید لذا تمام امکانات حرفه ای که ما برای طراحی سایت فروشگاهی خود در نظر میگیرم باعث راحتی کاربر با سایت ما میشود.

امکانات ویژه سایت فروشگاهی - آکادمی شادمان

امکان ثبت نام تک مرحله ای برای خرید راحت

ثبت نام تک مرحله ای باعث میشود کاربران بیشتری را جذب کنید چون خیلی از کاربران در زمانیکه مشاهده میکنند یک سایت مراحل ثبت نام طولانی دارد و اطلاعاتی زیادی را از آنها میخواهد از ثبت نام پرهیز میکنند و این کار باعث میشود ما کاربران کمتری را جذب کنیم.

بنابراین بهتر است در زمان ثبت نام فقط شماره موبایل و نام کاربر را دریافت کنید و در صفحه حساب کاربری میتوانید موارد دیگر را قرار دهید تا در صورت نیاز کاربر از آن طریق اطلاعات خود را ثبت نماید.

جالب است بدانید!
مقالات آکادمی شادمان چون بسیار کاربری هستند و همیشه ویرایش و بروزرسانی میشوند بهتر است این صفحات را بوکمارک کنید تا هرچند وقت یکبار سری به این مقالات بزنید و راهکارهای جدید را برای بهبود سایت خود اعمال کنید!

امکان تعیین انواع ارسال تیپاکس، پست، باربری، پیک و…

در برخی مواقع پیش میاد کاربران ما نیاز دارند تا دقیقا بعد از خرید محصول برایشان ارسال شود و هزینه ارسال هم حتی برایشان مهم نیست! بنابراین بهتر است انواع روش های ارسال را در سایت فروشگاهی خود قرار دهید تا کاربر در صورتیکه قصد داشت محصول سریع به دستش برسد روش ارسال با پیک موتوری، یا برای شهرستان ها تیپاکس را انتخاب نماید.

پرسش و پاسخ آنلاین

بخش پرسش و پاسخ آنلاین یا سوالات متداول یکی از صفحات بسیار کاربردی در سایت های فروشگاهی میباشد که به کاربران این اجازه را میدهد که سوالات و مشکلات خود را مطرح نمایند و شما بعد از بررسی و رسیدگی به این سوالات پر تکرار موارد ضروری را در این صفحه قرار دهید و در صورتیکه که کاربر دیگری نیز این مشکل را داشت میتواند با مراجعه به صفحه پرسش و پاسخ زودتر به نتیجه مطلوب برسد.

امکان طراحی صفحه اختصاصی با عنوان “راهنما” برای کاربران جدیدالورود به وبسایت

قراردادن یک صفحه راهنما برای هر سایت فروشگاهی ضروری است! چون ممکن است کاربران ما از نحوه خرید در سایت مطلع نباشند و از نحوه ثبت سفارش تا تحویل کالا مطلع نباشند.

بنابراین ما میتوانیم با قراردادن یک صفحه اختصاصی به عنوان راهنما کاربران خود را از نحوه ثبت سفارش تا نحوه ارسال و دیگر موارد مطلع سازیم و کاربران با دانستن این اطلاعات راحت تر با فروشگاه اینترنتی ما ارتباط برقرار مینمایند.

امکان ارائه پیشنهاد شگفت انگیز به مشتریان

پیشنهاد شگفت انگیز یکی از امکانات سایت فروشگاهی - آکادمی شادمان
امکان پیشنهاد شگفت انگیز

یکی از فوق العاده ترین امکانات برای افزایش فروش سایت فروشگاهی بخش پیشنهاد شگفت انگیز به مشتریان میباشد که این امکان باعث میشود کاربران هر روز به وب سایت ما مراجعه کنند تا در صورتیکه محصول ویژه ای که ما برای آن تخفیف لحاظ کردیم بررسی کنند و در صورت نیاز با پیشنهاد شگفت انگیز ما و قیمت پایین برای خود تهیه خریداری کنند.

امکان درج تبلیغات بنری یا سایدبار و کسب درآمد از این راه

در فروشگاه‌های اینترنتی یک امکان بی نظیر که باعث میشود ما محصولات پرفروش خود را بیشتر بفروشیم و راحت‌تر به کاربرانمان معرفی کنیم وجود سایدبارها میباشد.

شما میتوانید در سایدبار صفحه مقالات یا دسته بندی محصولات خود اسکریپتی را قرار دهید تا محصولات پرفروش را فیلتر و به صورت اتوماتیک به کاربران نمایش دهد و این کار باعث میشود آن محصول بیشتر دیده شود و زمانیکه محصول شما خوب باشد و به درستی در صفحه جزییات محصول تعریف شده باشد کاربران خود را میتوانید ترغیب به خرید آن محصول نمایید.

این مقاله هم جذابه:  ساخت فروشگاه اینترنتی

همچنین میتوانید از سایدبارها برای تبلیغات بنری نیز استفاده کنید و محصولاتی که برای شما سود بیشتری دارد یک بنر گرافیکی جذاب تهیه کنید و بنر را در سایدبارها قرار دهید تا بتوانید بازدید آن محصول را نیز در فروشگاه اینترنتی خود افزایش دهید.

امکان اتصال به درگاه پرداخت

درگاه پرداخت نیاز هر فروشگاه اینترنتی هستش چون کاربران باید این امکان را داشته باشند تا زمانیکه قصد خرید آنلاین دارند بتوانند هزینه محصول را به صورت آنلاین پرداخت کنند نه آفلاین!

یکی از امکانات سایت فروشگاهی این باید باشد که به تمام درگاه پرداخت های ایرانی امکان اتصال داشته باشد تا مدیر کسب و کار یا مدیر فروشگاه بتواند از هر بانکی که قصد دارد از آن استفاده کند درگاه اینترنتی بگیرد.

کاربران نیز باید بتوانند از هر کارت اعتباری که مدنظرشان است برای خرید استفاده کنند و حتی بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی امکان انتخاب درگاه پرداخت دارند تا کابرانشان هر طور صلاح میدانند درگاه خود را انتخاب کنند و پرداخت خود را از آن طریق انجام دهند.

در برخی از مواقع ممکن است درگاه پرداخت یک بانک قطع شده باشد و این باعث میشود کاربرانتان در زمان خرید با مشکل مواجه شوند! بنابراین فروشگاه اینترنتی شما بهتر است حداقل 2 درگاه پرداخت داشته باشد تا در زمان بروز مشکلات کاربرانتان از درگاه دیگر برای پرداخت استفاده کنند.

این امکانات سایت فروشگاهی باعث منحصر به فرد بودن سایت شما در دنیای کسب و کارهای آنلاین میگردد و باعث جلب اعتماد بیشتر نیز میشود. از طرفی کاربران رضایت بیشتری نسبت به سایت‌های رقبای شما خواهند داشت.

امکان اتصال به پنل پیامکی

پنل پیامکی در گذشته بیشتر برای ارسال پیام تبلیغاتی استفاده میشد اما در حال حاضر کاربردهای بسیار بیشتری نیز دارد و نیاز ضروری و یکی امکانات منحصر به فرد برای فروشگاه اینترنتی هستش که خیلی میتونه به کاربرانتون در جهت ثبت سفارش کمک کنه!

جهت اینکه بتوانید این امکان را به کاربران خود بدهید تا با شماره موبایلشان وارد حساب کاربری خود شوند و ثبت سفارش کنند نیاز به پنل پیامکی دارید تا با اتصال فروشگاه اینترنتی خود به پنل پیامکی این امکان را به کاربران خود بدهید تا بعد از وارد کردن شماره موبایلشان کد تایید دریافت کنند تا با شماره موبایل خود وارد پنل کاربریشان شوند.

همچنین بعد از اتصال سایت به پنل پیامکی این امکان را دارید که بعد از ثبت سفارش کاربرانتان به صورت خودکار پیامی حاوی اینکه سفارششان ثبت شده است ارسال کنید.

با پنل پیامکی میتوانید فروش فروشگاه اینترنتی خود را نیز افزایش دهید! و با شماره موبایل‌هایی که در سایتتان ثبت شده است جشنواره فروش خود را به کاربرانتان اطلاع رسانی کنید و فروش سایت فروشگاهی خود را در جشنواره فروش افزایش دهید.

گزارش مالی

یکی از امکانات سایت فروشگاهی حرفه ای تهیه گزارش فروش به صورت روزانه، ماهانه، سالانه یا تاریخ دلخواه میباشد که این گزارشات برای مدیریت فروش و افزایش فروش بسیار کاربردی است.

شما میتوانید از طریق این گزارشات فروش محصولات پرفروش خود را آرشیو کنید و بیشتر روی محصولات پروفروش تان کار کنید تا بتوانید فروش آن محصولات را بیشتر از قبل کنید.

از طریق گزارشات فروش و گزارشات مالی میتوانید هزینه ها را مدیریت کنید و باتوجه به درآمدی که دارید بودجه بندی مناسبی جهت توسعه کسب و کارتان نیز تصمیمات بهتری بگیرید.

گزارش مالی - آکادمی شادمان
امکان تهیه گزارش فروش به صورت ماهانه، روزانه، سالانه

امکان ثبت تیکت مشاوره

تمام نیازمندی های سئو تکنیکال، ریدایرکت، داده های ساختار یافته و…

امکان پرسش و پاسخ برای محصول

امکان پرسش و پاسخ در فروشگاه‌های اینترنتی باعث میشود کاربران در صورتیکه سوالی در مورد محصول شما داشته باشند در همان بخش مطرح کنند و این کار هم تعامل مناسبی با کاربر برقرار میکند و هم صفحه محصول شما هر از چندگاهی بروزرسانی میشود.

این بروزرسانی‌ها تاثیر بسزایی در سئو صفحات محصول در سایت فروشگاه دارند و این تعاملات بازخورد مناسبی به گوگل میدهند. بنابراین از این امکان منحصر به فرد برای ایجاد تعامل با کاربرانتان بهترین استفاده را بکنید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

برای سفارش خدمات طراحی سایت و سئو میتوانید از سراسر کشور در هر زمان با ما تماس بگیرید!

این مقاله هم جذابه:  مراحل طراحی سایت با 6 گام اولیه

طراحی ریسپانسیو (متناسب با گوشی موبایل، تبلت، کامپیوتر، لپ تاپ)

طراحی رسیپانسیو سایت فروشگاهی یعنی فروشگاه اینترنتی شما در تمام دستگاه ها که به اینترنت متصل میشوند به شکل صحیح نمایش داده بشه! دستگاه هایی مثل موبایل، تبلت، لب تاپ و… سایت تون رو کامل و با وضوح بالا نشون بده تا کاربرانتون راحت تر بتونن محصولات سایت فروشگاهی تون رو ببینن و خرید کنند.

در صورتیکه سایت شما ریسپانسیو نباشه شما بخش زیادی از کاربران خود رو از دست میدهید و یکی فاکتورهای اصلی گوگل برای نمایش سایت شما در نتایج بالا، ریسپانسیو بودن فروشگاه اینترنتی شماست.

در صورتیکه سایت شما با موبایل سازگار نباشد محصول شما بی کیفیت در نشون داده میشه و کاربرانی که با موبایل وارد سایت شما میشوند نمیتوانند تمام جزئیات محصولات شما رو مشاهده کنند بنابراین باعث میشود از سایت شما خارج شوند و وارد سایت رقیب بشن و محصول مورد نظر خود را از سایت رقیبتان خریداری کنند.

طراحی ریسپانسیو - آکادمی شادمان
طراحی مناسب برای گوشی موبایل، تبلت، کامپیوتر، لپ تاپ

قابلیت اضافه کردن بخش وبلاگ به وب سایت فروشگاه اینترنتی

طراحی صفحه مخصوص برای سوالات متداول کاربران و مشتریان

گالری تصاویر محصول (بی نهایت)

دسته بندی بی نهایت

برای اینکه ما بتونیم محصولات و مقالات سایت خود را بهتر مدیریت کنیم سایت فروشگاهی ما باید امکان دسته بندی نیز داشته باشد تا محصولات بهتر سازماندهی شوند و هر محصول در دسته مربوط به خود قرار گیرد.

امکان دسته بندی محصولات در سئو سایت فروشگاهی نیز بسیار تاثیر گذار است و زمانیکه شما محصولات خود را به صورت مرتب دسته بندی میکنید الگوریتم های گوگل راحت تر متوجه میشوند که محصول شما مربوط به کدام دسته از محصولات تعلق دارد و در نتایج گوگل تاثیر بسزایی دارد.

دسته بندی محصولات و مقالات - آکادمی شادمان
امکان دسته بندی در سایت فروشگاهی

ایجاد کد تخفیف

زمانبندی پیک

صدور فاکتور

امکان مرجوع کردن کالا

قابلیت درج آدرس شبکه های اجتماعی

طراحی صفحه تماس با ما، درباره ما و…

صفحات تماس با ما و درباره ما در زمان ساخت فروشگاه اینترنتی صفحاتی هستند که حتما ما باید برای کسب و کار آنلاین خود بسازیم و اطلاعات کامل کسب و کار خود را داخل این صفحات قرار دهیم.

این صفحات باعث میشود کاربران با کسب و کار ما و خود ما بیشتر آشنا شوند و مطلع شوند که واقعا این سایت فروشگاهی وجود دارد و قصد کلاه برداری نداریم تا با خیال راحت از سایت فروشگاهی ما خرید خود را انجام دهند.

طراحی صفحات درباره ما و تماس با ما باید طرح منحصر به فردی داشته باشه چون داره کسب و کار ما رو معرفی میکنه و کاربری که داره این صفحه رو بررسی میکنه انگار داره خود ما رو میبینه دیگه بنابراین باید به بهترین نحو خودمون، تیم مون، محل کارمون و … رو معرفی کنیم.

امکان دسته بندی کردن محصولات موجود در سایت براساس گران ترین، جدیدترین، پرفروش ترین و…

امکان دسته بندی یا فیلتر کردن برای هر سایت فروشگاهی ضروری است تا کاربران بتوانند با استفاده از فیلترها زودتر محصول مورد نظر خود را پیدا کنند!

اگر این امکان را در سایت فروشگاهی خود داشته باشید میتوانید حتی فروش سایت فروشگاهی خود را نیز افزایش دهید! چرا که زمانیکه کاربر زودتر از هر سایت دیگری محصول خود را در سایت شما بیابد به دیگر وب سایت ها برای خرید و جستجوی محصول مراجعه نمیکند و به صورت مستقیم از سایت شما خرید خود را انجام میدهد.

استرس کمبود امکانات سایت فروشگاهی

امکانات سایت فروشگاهی - آکادمی شادمان
امکانات فروشگاه اینترنتی حرفه ای

در صورتی که امکانات سایت فروشگاهی شما کم باشد یا نواقصی در آن وجود داشته باشد شما همیشه استرس این را دارید که کاربران خود را چطور میتوانید بیشتر کنید یا چطور رضایت کاربران بیشتری را جذب کنید که از سایت فروشگاهی شما خرید کنند! بنابراین با رعایت این نکاتی که در مقاله امکانات سایت فروشگاهی مطرح نمودیم میتوانید استرس کمتری را تجربه کنید و بیشتر به فکر افزایش فروش سایت فروشگاهی خود باشید.

در صورتیکه استرس کمتری نسبت به امکانات سایت فروشگاهی خود داشته باشید در پیدا کردن راهکارهای افزایش فروش بهتر میتوانید تصمیم بگیرید و راه حل های بیشتری را پیدا میکنید.

? برای اینکه سایت شما هم انتخاب نهایی مشتریانتون باشه، نیاز به حرفه ای بودن دارید. ? برای حرفه ای بودن از نیروهای حرفه ای کمک بگیرید!

5/5 - (8 امتیاز)
0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

برای پیدا کردن محصولات خود شروع به تایپ نام آن کنید...